افزایش هزینه نظامی ژاپن

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، دولت ژاپن امروز (دوشنبه) نهمین افزایش پیاپی هزینه های نظامی این کشور را تصویب کرد که شامل تامین هزینه های ساخت یک جنگنده پیشرفته ضد رادار و موشک دور برد ضد ناو به منظور مقابله با رشد فزاینده نظامی چین می گردد.

افزایش هزینه نظامی ژاپن

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع ژاپن قرار است برای آوریل سال 2021 مبلغ 52 میلیارد دلار دریافت کند که از سال 2020، 1.1 درصد بیشتر است. یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن با داشتن اکثریت در مجلس این کشور توانسته موافقت افزایش بودجه نظامی را به دست بیاورد.

سوگا همانند شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن به پیگیری گسترش نظامی این کشور ادامه می دهد و به دنبال تهیه جنگنده ها، موشک ها و ناوهای هواپیمابر جدید با برد و پتانسیل بالاتر برای نیروهای این کشور به منظور مقابله با دشمنان احتمالی از جمله چین است.

چین میخواهد تا هزینه های دفاعی خود را در امسال میلادی 6.6 درصد افزایش دهد که نسبت به سه دهه گذشته کمترین افزایش محسوب می گردد.

ژاپن همچنین در حال خرید موشک های دور برد است و میخواهد تا ارتش خود را برای حمله به اهداف دور در چین، کره شمالی و سایر نواحی آسیا تجهیز کند و آموزش دهد.

همچنین ساخت جنگنده رادارگریز با هزینه نهایی 40 میلیارد دلار که در 2030 آماده می گردد، نخستین بار در طول سه دهه گذشته انجام می گردد. این پروژه که توسط کمپانی صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن و با یاری کمپانی لاکهید مارتین آمریکا انجام می گردد، هزینه ای بالغ بر 706 میلیون دلار در بودجه جدید دارد.

ژاپن قرار است مبلغ 323 میلیون دلار هم برای ساخت یک موشک ضد ناو دور برد به منظور حفاظت از سلسله جزایر اوکیناوا در جنوب غرب این کشور در نظر بگیرد.

دیگر خریدهای سنگین ژاپن شامل شش جنگنده رادارگریز اف-35 لاکهید مارتین و دو هلیکوپتر به مبلغ 628 میلیون دلار می گردد.

ارتش ژاپن همچنین 912 میلیون دلار هم برای ساخت دو ناو کوچک اختصاص می دهد که می تواند با ملوان های اندک نسبت به ناوچه های مرسوم در عملیات دریایی شرکت کند؛ اقدامی که فشار بر نیروهای دریایی را برای یافتن و به خدمت دریافت نیرو کم می نماید.

ژاپن همچنین دو ناو جدید می خواهد تا موشک های هوایی و بالستیک ایجس را حمل نمایند. دولت توکیو هنوز هزینه این طرح را تخمین نزده که قرار است جایگزین پروژه ای گردد که در ژوئن امسال میلادی کنسل شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "افزایش هزینه نظامی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش هزینه نظامی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید