استقلال با فرمول قلعه نویی قهرمان می گردد؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، تیم استقلال تا به اینجای لیگ به خوبی فرمول امیر قلعه نویی برای امتیازگیری و قهرمانی را رعایت نموده است.

استقلال با فرمول قلعه نویی قهرمان می گردد؟

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ جعبه گیگابایتی، امیر قلعه نویی پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر فوتبال است. او با 5 قهرمانی در لیگ برتر که 3 تای آن با استقلال بوده و 2 تا با سپاهان این عنوان را به خود اختصاص داده است. قلعه نویی در سال هایی که با سپاهان و استقلال قهرمان شده به خوبی فرمول قهرمانی یاد گرفت.

او در یکی از مصاحبه هایش بعد از آخرین قهرمانی اش با استقلال از فرمول امتیازگیری در لیگ برتر برای قهرمان شدن پرده برداری کرد. فرمول ژنرال فوتبال ایران این است که هر تیمی قهرمانی می خواهد باید از بازی حداقل 2 امتیاز بگیرد و بعد در نهایت یک امتیاز به آن اضافه کند. براساس این فرمول در لیگ 16 تیمی با احتساب 30 بازی و کسب 2 امتیاز هر تیمی که 60 الی 61 امتیاز به دست بیاورد می تواند قهرمانی لیگ را از آن خود کند.

نکته جالب این است که استقلال تا به اینجای کار دقیقا براساس همین فرمول پیش رفته است و حدنصاب 2 امتیاز از 9 بازی را به دست آورده و با 18 امتیاز در صدر قرار گرفته است. استقلالی ها قطعا اگر تا سرانجام فصل با همین فرمول پیش بروند و همینطور امتیاز بگیرند می توانند بر بام فوتبال ایران بایستند و بعد از 8 سال ناکامی قهرمانی در لیگ را از آن خود نمایند.

نکته جالب این است که در همه ادوار لیگ برتر تیم های قهرمان به طور میانگین 61 امتیاز به دست آورده اند و تیم های نایب قهرمان هم هرگز نتوانسته اند بیشتر از 58 امتیاز بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استقلال با فرمول قلعه نویی قهرمان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال با فرمول قلعه نویی قهرمان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید