اتصال 1653 مدارس روستایی گیلان به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، خبرنگاران/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: 1653 مدرسه در سطح روستاهای گیلان تا پایان خرداد ماه سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

اتصال 1653 مدارس روستایی گیلان به شبکه ملی اطلاعات

فرزاد توکلی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان، اظهار کرد: براساس رتبه بندی شاخص های ارتباطی ضریب نفوذ ADSL در کشور 10.56 درصد است اما ضریب نفوذ آن در استان گیلان 12.41 درصد است که در جایگاه نهم کشور قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت همراه در استان 80.12 درصد است، اضافه کرد: در بخش اتصال در استان مسئله ای وجود ندارد. در تمام شهرهای استان پوشش 3G و 4G وجود دارد ولی در برخی از روستاها هنوز دسترسی وجود ندارد.

توکلی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارتخانه های ارتباطات با آموزش و پرورش مبنی بر اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات، گفت: 1653 مدرسه در سطح روستاهای گیلان تا انتها خرداد ماه سال جاری به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند، در فاز نخست مدارس 1490 روستا و در فاز دوم مدارس 163 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند. تا به امروز 300 مدرسه از این سرویس برخوردار شده اند.

وی اضافه کرد: به موجب این تفاهم نامه مدارس روستایی به مدت دو سال ماهانه از 30 گیگ اینترنت رایگان با پهنای باند دو گیگابایت بر ثانیه بهره مند می شوند، اگر مدرسه ای تجهیزات نداشته باشد تجهیزات لازم توسط وزارت ارتباطات به صورت رایگان تامین می شود. برای مناطقی هم که سرویس ADSL وجود ندارد مودم های داخلی تولید می شود تا قدمی در راستای کاهش شکاف دیجیتالی برداشته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اتصال 1653 مدارس روستایی گیلان به شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال 1653 مدارس روستایی گیلان به شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید