9 نکته کاربردی برای برنامه ریزی سفر در تعطیلات همراه با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، قصد دارید در تعطیلات همراه با خانواده و پدربزرگ و مادربزرگ راهی سفر شوید اما نمی دانید برنامه ریزی سفر را از کجا شروع کنید؟ برنامه ریزی سفر با چند نسل از خانواده می تواند خسته کننده و طاقت فرسا باشد. اگر نکات مهم برای سفر در تعطیلات همراه با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را بدانید، کار برایتان ساده تر خواهد شد. به این ترتیب، مطمئن می شوید که همه اعضای خانواده در هر سنی از سفر در تعطیلات لذت می برند. در این مقاله، هرآنچه باید درباره برنامه ریزی سفر با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بدانید را می خوانید.

9 نکته کاربردی برای برنامه ریزی سفر در تعطیلات همراه با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

1. هماهنگ کردن برنامه ها

مهم ترین بخش برنامه ریزی یک تعطیلات پیروز برای چند نسل این است که مطمئن شوید همه در یک مسیر هستند. سعی کنید زمان ناهار را طوری برنامه ریزی کنید که همه بتوانند موقع صرف غذا یکدیگر را ملاقات کنند یا به صورت تصویری و گروهی با یکدیگر تماس برقرار کنند.

آنچه باید موقع برنامه ریزی سفر درباره آن بحث کنید

برای اینکه سفر با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها خوش بگذرد، باید پیش از سفر همه با هم برای آن برنامه ریزی کنید. در جلسه برنامه ریزی، باید درباره 7 نکته مهم بحث و گفتگو کنید.

بودجه

تصمیم بگیرید که هر یک از اعضای گروه یا خانواده می خواهند چقدر خرج کنند. این کار به شما کمک می کند تا درباره مسافت، مقصد و روش سفر تصمیم بگیرید. برای برنامه ریزی سفر با گروه های بزرگتر اگر اقامتگاه ها و تخفیف های گروهی را پیدا کنید، اغلب هزینه های سفر بسیار کمتر می شوند.

تاریخ ها

آیا می خواهید در تعطیلات نوروز سفر کنید یا تعطیلات تابستانی را برای مسافرت انتخاب می کنید؟ بهترین روز برای سفر هم باید مشخص شود. می توانید برای سفر مقاصد متعددی را انتخاب کنید. به این فکر کنید که چگونه می توان از تعطیلات طولانی مانند تعطیلات نوروزی برای بیشتر کردن روزهای سفر استفاده کنید. در واقع، باید برنامه سفر را طوری تنظیم کنید که از روزهای تعطیلات بهترین استفاده را ببرید.

مدت زمان سفر

تصمیم بگیرید که خانواده شما برای چه مدت می توانند در سفر بمانند. بسته به طول سفر، گزینه های شما برای بازدید از جاذبه های گردشگری مختلف نیز تغییر می کنند. اگر قصد دارید برای اولین بار همراه با پدربزرگ و مادربزرگ راهی سفر شوید، بهتر است یک مرتبه به تنهایی به مقصد مورد نظر سفر کنید و آنجا را بررسی کنید.

نوع تعطیلات

در جلسه خانوادگی برای برنامه ریزی سفر، درباره نوع سفر خود نیز گفتگو کنید. آیا به سفری شامل پیاده روی در طبیعت فکر می کنید یا می خواهید همراه با پدربزرگ و مادربزرگ در سواحل حمام آفتاب بگیرید؟ تصمیم گرفتن درباره نوع سفر باعث می شود که همه اعضای خانواده سفری خاطره انگیز داشته باشند.

مقصد سفر

برای برنامه ریزی سفر با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها فهرستی از جاذبه های گردشگری که اعضای خانواده می خواهند ببینند تهیه کنید. سپس، با در نظر گرفتن مدت زمانی که برای سفر دارید، درباره بازدید از جاذبه های مختلف رأی گیری کنید. در این رأی گیری، تصمیم بگیرید که می خواهید به جایی در نزدیکی محل زندگی خود سفر کنید یا شهری که رانندگی یا سفر هوایی تا آنجا ساده است را انتخاب می کنید.

سفر به یک یا چند شهر

در پی چه نوع سفری هستید؟ می خواهید برنامه سفر با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها چه ویژگی هایی داشته باشد؟ آیا می خواهید به یک شهر سفر کنید و جاذبه های آن را ببینید یا قصد سفر میان چند شهر را دارید و می خواهید از جاذبه های میان آن ها هم بازدید کنید؟ بعضی از خانواده ها سفر به چند شهر را ترجیح می دهند چون به معنای تدارکات کمتر و فعالیت های بیشتر برای همه است. بعضی از خانواده ها هم دوست دارند در شهرهای مختلف گردش کنند، به سراسر جهان بروند یا چندین ون کرایه کنند و همه با هم در طبیعت گردش کنند.

در نظر گرفتن ملاحظات دیگر

گزینه هایی که برای اقامت در سفر دارید را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه از آن راضی هستند. آیا کسی در گروه شما محدودیت هایی دارد که باید در نظر گرفته شوند؟ مسائل حرکتی می تواند گزینه های سفر شما را محدود کند و در عین حال، باعث شود که پدربزرگ و مادربزرگ از اینکه باعث محدودیت دیگران شده اند، ناراحت شوند.

گفتگوی حضوری یا آنلاین برای برنامه ریزی

در طول گفتگو با اعضای خانواده درباره هر موضوع گفتگو کنید و نتایج آن را جایی بنویسید. به این ترتیب، برنامه ریزی سفر بسیار ساده تر خواهد شد. اگر هم امکان گفتگوی حضوری را ندارید، یک جلسه آنلاین تشکیل بدهید و نتایج آن را با استفاده از ابزارهای گوگل با همه به اشتراک بگذارید.

در گفتگوی آنلاین یا حضوری درباره جزئیات سفر بحث کنید. در صورت وجود بچه ها خردسال یا افراد مسن در گروه نگرانی های مربوط به سلامتی، رژیم غذایی و سن آن ها را در نظر بگیرید.

2. برنامه ریزی بر اساس بودجه سفر

وقت آن فرا رسیده که بنشینید و به اعداد و ارقام نگاهی بیندازید. اگر چندین گزینه برای سفر همراه با پدربزرگ و مدربزرگ دارید، هزینه های آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید. به این ترتیب، می توانید بر اساس بودجه سفر بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای بررسی دقیق تر مخارج سفر، گزینه های مختلف برای سفر به مقصد مورد نظر را بررسی کنید. هزینه رانندگی، سفر هوایی یا سفر با قطار چقدر است؟ هزینه اقامت در هتل یا استراحت گاه های بین راهی چقدر می شود. در صورت لزوم، هزینه سفر در تاریخ های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. آیا به ماشین کرایه ای نیاز دارید یا می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید؟ میانگین هزینه های غذا، خدمات اضافی و مواردی مانند آن را هم در نظر بگیرید.

اگر با گروه خانوادگی بزرگی سفر می کنید، ممکن است غذا خوردن در رستوران به صرفه نباشد و باید به آشپزی در سفر فکر کنید. از آن گذشته، ممکن است فعالیت های گروهی یا تورهایی وجود داشته باشد که اعضای گروه به شرکت کردن در آن ها علاقه داشته باشند. درباره میانگین هزینه هر یک از گزینه هایی که دارید، تحقیق کنید. به این ترتیب، می توانید همه با هم تصمیم بگیرید که برنامه سفر و روش تأمین هزینه های آن چگونه باشد.

3. مشخص وظایف اعضای گروه

بعد از اینکه درباره مقصد سفر و هزینه های آن تصمیم گرفتید، نوبت به مشخص وظایف همراهان سفر می رسد. آیا یکی از اعضای گروه می خواهد بیشتر کارها را انجام دهد یا می خواهید هر یک از وظایف را بر عهده یک نفر بگذارید؟ اگر تصمیم گرفته اید که وظایف را میان اعضای گروه تقسیم کنید، می توانید هر یک از اعضا را مسئول یکی از این کارها کنید:

  • تحقیق درباره هزینه های بلیت هواپیما یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی؛
  • بررسی هتل ها و اقامتگاه های موجود در مقصد مورد نظر؛
  • تحقیق درباره فعالیت ها و تورهایی که اعضای گروه از شرکت در آن ها لذت می برند؛
  • در نظر گرفتن محدودیت های غذایی اعضای گروه و انتخاب رستورانی که برای همه اعضای گروه مناسب است.

اگر یک نفر مسئول برنامه ریزی برای سفر شده، باید تصمیم بگیرید که چگونه اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارد و چگونه درباره مسائل مختلف تصمیم گیری خواهد شد. برنامه ریزی برای سفر همراه با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها ممکن است طاقت فرسا باشد. بنابراین، می توانید به جای اینکه این مسئولیت سنگین را بر عهده یک نفر بگذارید، در یک تور گروهی شرکت کنید.

علاوه براین، باید موارد دیگری را هم در نظر بگیرید که عبارت اند از:

  • چه کسی بلیت هواپیما را رزرو می کند؟ آیا هر کسی بلیت خود را رزرو می کند؟
  • چه کسی درباره جزئیات سفر تحقیق خواهد کرد؟ مسئولیت تحقیق درباره فعالیت ها در سفر، رستوران ها، حمل و نقل و مسائلی مانند آن بر عهده چه کسی خواهد بود؟

4. پرداخت هزینه های سفر

برای پرداخت هزینه های سفر راه های مختلفی دارید که مهم ترین آن ها را در ادامه می خوانید.

گزینه اول

ساده ترین کار این است که یک نفر تمام هزینه های سفر را با کارت اعتباری خود بپردازد. به این ترتیب، همه اعضای گروه می توانند نزدیک به یکدیگر اتاق رزرو کنند و کارها را ساده تر کنند. بسته به مقدار گروه، اگر همه با هم رزرو کنید، ممکن است تخفیف شامل حالتان شود. بعد از پرداخت هزینه های سفر از طریق یک نفر هم سایر اعضای گروه می توانند دنگ خود را به کارت او واریز کنند.

گزینه دوم

گزینه دیگری که دارید این است که هر کسی رزرو هتل یا خرید بلیت را خودش انجام بدهد. این گزینه صبر و حوصله بیشتری می طلبد و به هماهنگی بیشتری نیاز دارد. به طور مثال، باید مطمئن شوید که همه تاریخ های رزرو و اتاق های هتل که رزرو شده هماهنگ هستند. اگر کسی در رزرو هتل یا خرید بلیت هواپیما اشتباه کند، جبران اشتباه او ممکن است وقت سایر اعضای گروه را تلف کند.

گزینه سوم

هر کسی مسئول یک بخش از سفر باشد. برای امور مختلف مانند تهیه غذا، پرداخت هزینه های حمل و نقل، اقامت یا پرداخت هزینه های شرکت در تور یک نفر را مسئول کنید. پس از اتمام سفر، هر کسی می تواند هزینه ای که پرداخته را اعلام و با بقیه تسویه حساب کند.

5. مشخص ضرب الاجل برای تصمیم گیری

سفر همراه با چند نسل مختلف از یک خانواده ممکن است پیچیده شود. بنابراین، اگر ضرب الاجل ها رعایت شوند، با مسائلی مانند اتاق خالی نداشتن هتل یا نداشتن اتاق به مقدار کافی برای همه روبرو نخواهید شد. این اتفاق به ویژه زمانی رخ می دهد که هر خانواده به طور جداگانه کار رزرو راانجام دهد. در این صورت، بهتر است برای تصمیم گیری ها ضرب الاجل مشخص کنید.

همه برنامه ها را جایی مانند یک گوگل داکیومنت ذخیره کنید تا همه بتوانند همه چیز را مششخص کنند. می توانید به طور مرتب به یکدیگر ایمیل بزنید، در پیام رسان ها اطلاع رسانی کنید یا ملاقات های حضوری ترتیب بدهید و همه برنامه های سفر و مراحل کار را با یکدیگر هماهنگ کنید.

6. برنامه ریزی با توجه به سن افراد

برای تصمیم گرفتن درباره فعالیت های سفر باید سن همه اعضای گروه را در نظر داشته باشید. ممکن است افراد مسن تر، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها به زمان استراحت بیشتری نیاز داشته باشند یا محدودیت های حرکتی شان مانع از فعالیت دیگران شود. بچه ها خردسال نیز به صرف میان وعده، استراحت برای بازی و چرت زدن نیاز دارند و ممکن است زمان غذا خوردن آن ها با دیگران متفاوت باشد.

برای فعالیت های متنوع برنامه ریزی کنید تا سفر برای سنین مختلف مجذوب کننده باشد. البته، برنامه ریزی بیش از حد برای سفر هم کار درستی نیست. پیشنهاد می شود که در هر روز فقط برای یک فعالیت برنامه ریزی کنید و بقیه روز را به صرف غذا و استراحت اختصاص بدهید. این کار را نه تنها در مقاصد سفر، بلکه در استراحت گاه های بین راهی هم باید انجام بدهید.

اگر برای سفرهای طولانی برنامه ریزی می کنید، مطمئن شوید که زمان کافی برای استراحت در نظر گرفته اید. سعی کنید در هر شهر حداقل 3 شب اقامت داشته باشید تا استرس ناشی از جابه جایی و سفر به حداقل برسد.

7. انتخاب اقامتگاه مناسب

برای انتخاب اقامتگاه مناسب برای همه گزینه های مختلفی دارید. نمونه آن ها را در ادامه می خوانید.

گزینه اول

خانه ای بزرگ با اتاق های خواب کافی برای همه اجاره کنید. این کار برای صرفه جویی در هزینه های سفر گروهی بزرگ مناسب تر است. پیش از اجاره چنین خانه ای باید از اعضای گروه نظر بخواهید. از آن ها سؤال کنید که به چند اتاق خواب نیاز دارند.

گزینه دوم

می توانید در یک هتل برای همه اتاق رزرو کنید. می توانید در لابی هتل قرار بگذارید و به استخر بروید یا در یک زمان راهی رستوران هتل شوید و غذا را همه با هم بخورید. این کار برای گروه هایی مناسب تر است که استراحت گاهی با امکانات متعدد را ترجیح بدهند.

گزینه سوم

در شهر مقصد گزینه های اقامتی مختلف را انتخاب کنید. ممکن است پدربزرگ و مادربزرگ در هتل راحت تر باشند. شاید بعضی از اعضای گروه ترجیح بدهند در آشپزخانه ای کامل آشپزی کنند و اتاق خانه را ترجیح بدهند. داشتن اقامتگاه های مختلف در مقصد سفر می تواند به اعضای خانواده حریم خصوصی مورد نیاز آن ها را بدهد و هر کسی با بودجه مورد نظر خود به اقامت در مقصد فکر می کند.

8. تصمیم گیری درباره وسایل سفر

پیش از شروع سفر درباره وسایل آن تصمیم بگیرید. لباس های مورد نیاز برای همه را در ساک و چمدان ها جای بدهید. اسباب بازی های بچه ها را بسته بندی کنید. وسایل و داروهای افراد مسن تر را جایی امن بگذارید. با سایر اعضای گروه هماهنگ کنید تا مطمئن شوید که چه کسی چه وسیله ای با خود می آورد.

9. نکات مهم در حین سفر

برنامه ریزی برای روز اول سفر کافی نیست. باید برای همه روزهای سفر برنامه داشته باشید. مطمئن شوید که در برنامه سفر مواردی مانند تأخیر در پروازها و اتفاقات غیرمنتظره در نظر گرفته شده اند. همچنین، باید مطمئن شوید که در طول سفر همه وظایف بر عهده یک نفر نیست و همه برای تهیه غذا، تمیز کردن ظروف و کارهایی مانند آن کمک می کنند.

کلام آخر

سفر در تعطیلات همراه با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها لذت بخش تر است. بااین حال، سفرهای گروهی به ویژه گروه های بزرگتر سختی ها و استرس های خاص خود را دارد. فراموش نکنید که در این سفر صبر و حوصله فراوان حرف اول را می زند. با توجه به نکاتی که در این مقاله توضیح دادیم، می توانید به بهترین شکل برای سفر برنامه ریزی کنید. در خاتمه سفر هم تصاویر و فیلم هایی که از این سفر خاطره انگیز گرفته اید را با دیگران به اشتراک بگذارید تا این خاطره جمعی همیشه در فکر همه به یادماندنی باشد.

منبع: dailymom

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 نکته کاربردی برای برنامه ریزی سفر در تعطیلات همراه با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 نکته کاربردی برای برنامه ریزی سفر در تعطیلات همراه با پدربزرگ ها و مادربزرگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید