یک افسر سازمان سیا در سومالی کشته شد

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، شبکه سی ان ان بامداد پنجشنبه گزارش داد که یک افسر سازمان سیا هفته گذشته در سومالی کشته شد.

یک افسر سازمان سیا در سومالی کشته شد

منابع خبری به سی ان ان گفته اند که این افسر پس از زخمی شدن در یک عملیات در سومالی هفته گذشته جان خود را از دست داد.

هویت این فرد تا کنون اعلام نشده اما منابع می گویند که وی یک افسر پیشین نیروی دریایی آمریکا بوده است.

کشته شدن یکی از افسران سیا در سومالی در حالی صورت می گیرد که دولت ترامپ در حال برنامه ریزی برای خروج بیش از 600 سرباز آمریکایی از سومالی در آینده نزدیک است.

در حال حاضر نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده در ارتش ملی سومالی ادغام شده اند و در نبرد با گروه شبه نظامی الشباب به نیروهای سومالی یاری می نمایند. علاوه بر مشاوره در خصوص حملات هوایی و زمینی، وظیفه اصلی تیم تحت راهنمایی نیروی دریایی آمریکا آموزش نیروی پیاده نظام سومالی است.

اگرچه کشته شدن افسر سازمان سیا را برای اولین بار روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد اما این سازمان جاسوسی تا کنون اظهار نظری در خصوص این خبر نکرده است.

با پیروزی بایدن در انتخابات و معرفی بعضی از وزیران دفاعی امنیتی کابینه وی، به تازگی چالشی میان بایدن و دموکرات ها در خصوص انتخاب رییس جدید سازمان سیا بوجود آمده است.

ران ویدن یکی از اعضای دموکرات کمیته اطلاعات مجلس سنا به بایدن در خصوص تصمیم وی برای انتخاب مورل به عنوان رییس سیا که سابقه شکنجه گری دارد، هشدار داد.

مورل معاون رییس سیا در دولت باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا است که شبکه سی ان ان به نقل از دو منبع نوشت، به نظر می رسد وی برای برعهده دریافت ریاست سازمان سیا توسط بایدن انتخاب شده است.

ویدن در مصاحبه با سی ان ان گفت: انتصاب یک شکنجه گر به عنوان رییس سیا پذیرفتنی نیست. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "یک افسر سازمان سیا در سومالی کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک افسر سازمان سیا در سومالی کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید