پیشرفت 40 درصدی عملیات بازسازی قلعه والی ایلام

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی بازسازی و بازسازی قلعه والی اطلاع داد.

پیشرفت 40 درصدی عملیات بازسازی قلعه والی ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: با اختصاص 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، عملیات اجرایی بازسازی و بازسازی کامل قلعه تاریخی والی، به وسیله استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره کل با پیشرفت فیزیکی 40درصد در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اضافه کرد: عملیات اجرایی که برای بازسازی قلعه والی (موزه مردم شناسی) شهر ایلام انجام می گردد، شامل تعمیرات کلی معماری بنا، محوطه، بندکشی دیوارها، آجر فرش پشت بام، سفیدکاری، نازک کاری، رنگ آمیزی در و پنجره، فضای سبز و ... است.

شریفی بیان نمود: قلعه والی یکی از مهم ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهم تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

وی گفت: بنای قلعه والی به شماره 1798 در تاریخ 3 آذر 1376 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم اکنون موزه مردم شناسی در این بنا دایر است و مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.

وبلاگ جعبه گیگابایتی ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیشرفت 40 درصدی عملیات بازسازی قلعه والی ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 40 درصدی عملیات بازسازی قلعه والی ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید