پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند ، کدامیک برنده شد؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات با موتور TU5 پلاس در گرمای شدید اهواز مقایسه شدند. هر چند نتیجه رقابت یک خودروی اتومات و دنده ای از پیش تعیین است اما انتها این تست جالب بود.

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند ، کدامیک برنده شد؟
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

وبلاگ جعبه گیگابایتی - مجتبی اسماعیلی: پژو 207 شش سرعته دستی قرار است به زودی به بازار عرضه شود. این اولین بار است که گیربکس شش سرعته دستی روی این خودرو قرار می گیرد. در طرف دیگر مسابقه هم پژو 207 اتوماتیک شش سرعته با EMS و برنامه نویسی نو قرار داشت. این دو خودرو در گرمای اهواز تحت یک رقابت نفس گیر قرار گرفتند. هر چند معمولا نتیجه مقایسه دو خودروی یکسان اما با گیربکس های دستی و اتوماتیک از پیش معین است اما در همواره هم روی یک پاشنه نمی چرخد!

معینات فنی

پژو 207 شش سرعته دستی نو از پیشرانه TU5 پلاس به قدرت 113 اسب بخار و 146 نیوتون متر گشتاور استفاده می نماید. تنها گیربکس شش سرعته دستی حال حاضر ایران خودرو نیز وظیفه انتقال توان پیشرانه به چرخ های جلو را دارد.

در مقابل نیز پژو 207 اتوماتیک نو از پیشرانه TU5 پلاس به قدرت 113 اسب بخار و 146 نیوتون متر گشتاور استفاده می نماید. تنها گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT حال حاضر ایران خودرو با برند DAE نیز وظیفه انتقال توان پیشرانه به چرخ های جلو را دارد.

ایران خودرو در هر دو محصول از تجهیزات EMS (کامپیوتر، سنسورها و…) نوی با برند یک شرکت چینی به نام AECS استفاده نموده است. نرم افزار ECU این خودرو نیز متعلق به همین شرکت چینی است.

وزن هر دو خودرو نیز حدود 1100 کیلوگرم است. هر دو خودرو نیز از تایرهای استاندارد و آکبند ایرانی استفاده می نمایند.

شرایط درگ خودروها فراهم است و رقابت را آغاز می کنیم.

دستی یا اتومات؟

هر دو خودرو با سرعت حدود 40 کیلومتر کنار هم حرکت می نمایند. پژو 207 اتومات روی حالت D قرار می گیرد و هر دو خودرو می گازند. پژو 207 شش سرعته دستی با اختلاف زیادی نسخه اتوماتیک را شکست می دهد. این نتیجه قابل پیش بینی هم بود.

رقابت تکرار می شود و این بار پژو 207 اتوماتیک روی حالت تیپ ترونیک و اسپرت قرار می گیرد. در این حالت اما نسخه دستی شکست می خورد و عقب می افتد! در واقع تاخیر بین تعویض دنده های پژو 207 شش سرعته دستی باعث این شکست شد. این رقابت چند بار دیگر هم تکرار شد و همین نتیجه حاصل شد.

اما با تداوم فشار روی خودروها، دمای آب آن ها آغاز به بالا رفتن کرد و این قضیه در نسخه اتوماتیک (به دلیل استفاده از آب رادیاتور جهت خنک کاری گیربکس) حالت بدتری هم پیدا کرد. به صورتی که پژو 207 اتومات روی حالت تیپ ترونیک هم از نسخه دستی بازنده شد.

در مجموع باید گفت که شتاب پژو 207 با گیربکس شش دنده دستی واقعا عالی است اما در صورت فشار بیش از حد در گرمای شدید باید انتظار بالا رفتن دمای آب را داشته باشید. از طرف دیگر شتاب نسخه اتوماتیک این خودرو نیز کاملا راضی نماینده است اما موضوع افزایش دمای آب در این خودرو هم وجود دارد. این مشکل مستقیماً به طراحی قدیمی سیستم خنک کاری خودرو و نبود امکان تغییر چیدمان آن بر می شود. البته این مشکل تنها در دمای بسیار بالای هوا و استفاده از بنزین بی کیفیت قابل لمس است.

سریع و نا پایدار!

شاید عاقلانه ترین کار چند وقت اخیر شرکت ایران خودرو، اضافه کردن سیستم کنترل پایداری به خودروی پژو 207 باشد!

شتاب و کشش پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات با نصب موتور و گیربکس نو، بالا رفته و شاسی خودرو دیگر تاب این توان را ندارد. هر چند نسخه های قبلی این خودرو نیز مشکل ضعف هندلینگ در سرعت های بالا و پیچ ها را داشتند. خودروهای مورد تست اما به این سیستم مجهر نبودند و راندن آن ها در سرعت های بالا واقعا ترسناک بود. اما نسخه های تحویلی به مشتریان با تجهیز به ESC آن چنان مسئله ای در کنترل ندارند و حداقل قرار نیست به دور خود بچرخند.

همچنان نا مناسب برای سفر

هر چند ارتقای قوای محرکه در پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات باعث افزایش شتاب و اضافه شدن سیستم ESC هم موجب بهبود پایداری خودرو شده است اما این خودرو هنوز هم خشک، کم جا و کم آپشن است.

به عبارت دیگر پژو 207 اکنون به گزینه مناسبی برای ترددهای درون شهری یا سفرهای کوتاه تبدیل شده است اما به هیچ وجه گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی نیست.

سواری خشک، تعلیق پر سر و صدا، صندلی های نه چندان راحت و فضای پای کم ردیف عقب، از جمله معایب این خودرو برای کاربری سفر هستند.

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارنموده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

منبع: بیت ران

به "پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند ، کدامیک برنده شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند ، کدامیک برنده شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید