نکات قابل توجه در انتخاب روتختی های لوکس

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، دراز کشیدن و خوابیدن در تختخوابی دنج بیش از یک سوم زندگی ما را در برمیگرد. پس بهتر است اتاق خوابی لوکس داشته باشیم تا از آن لذت ببریم. امروزه، تبدیل اتاق خواب به خوابگاهی پنج ستاره حتی با بودجه ای کم امکان پذیر است. اگر شما تختخوابی مدرن و راحت دارید، دیگر لازم نیست اتاق خوابی بسیار گران قیمت داشته باشید تا حس ستاره بودن به شما دست دهد.

نکات قابل توجه در انتخاب روتختی های لوکس

در این نوشته از ما جذاب ترین و زیباترین ایده های طراحی اتاق خواب های لوکس که توسط متخصصان طراحی شده را جمع آوری کرده ایم تا بتوانیم برای زیباسازی فضای خواب به شما نکاتی مفید ارائه دهیم. تمام این ایده ها در یک چیز مشترک هستند: آنها برای 5 لایه تختخواب ملحفه هایی لوکس انتخاب کرده اند. انتخاب کلکسیونی از ملحفه های مجلل بستگی به سلیقه شما دارد و بسیاری از افراد از این ایده ها به عنوان فرصتی ویژه برای اضافه کردن رنگ به اتاق خواب های خود استفاده مینمایند. چیزی که برای تمام صاحب خانه ها اهمیت دارد این است که چیدمانی جمع و جور و منظم داشته باشند، به همین دلیل در گذاشتن هر لایه بر روی تختخواب یکسری موارد را رعایت کرده و برای چیدمان تختخواب لوکس خود از تشک آغاز مینمایند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که رنگی هماهنگ با دکور اتاق لوکس خود انتخاب کنید و استراتژی رنگ طراحی کنید. برای اکثر متخصصان سرشناس و برندهای لوکس ملحفه، تعریف یک استراتژی خوب این است که رنگی خنثی برای ملحفه به همراه طرح های پررنگ تر و بافت های تک رنگ به کار رود. برای اینکار میتوان از بالشت های نامنظم و پتوهایی که به صورت مچاله بر روی تخت خواب قرار میگیرند استفاده نمود.

اگر میخواهید اتاق خواب های مدرن و لوکس شما تاثیرگذارتر باشند، لحاف و تشک زیبای تختخواب را هماهنگ با تم اصلی اتاق خواب و هماهنگ با پانل بالای تختخواب، کاغذ دیواری پس زمینه و یا یک اثر هنری ظریف و زیبا انتخاب نمائید. مطمئن ترین انتخاب برای هر اتاق خواب لوکس استفاده از قطعات و وسایل کلاسیک با رنگ خنثی است، علاوه بر آن میتوانید فضا را با رنگ های نسبتا قوی وسایل پس زمینه کمی جلا دهید. با این کار در طول سال دکور اتاق شما مطلوب خواهد بود و به این طریق میتوانید هر اندازه که میخواهید لحاف و تشک خود را عوض کنید و هزینه معقولی نیز بپردازید. در اینجا بهترین ایده های طراحی اتاق خواب لوکس که به شما تجربه ای لذت بخش از استراحت در اتاق خواب میدهند، عنوان خواهند شد.

لایه اول: تشک

هنگامی که صحبت از تشک میگردد، هیچ گونه توافقی در انتخاب آن بین افراد وجود ندارد. شما کاملا مطلع هستید که برای داشتن خوابی راحت باید هزینه بیشتری بپردازید اما ایده رسیدن به اتاق خوابی دنج تنها با یک خرید حاصل نمیگردد. شما برای راحتی بیشتر، باید یک لایه نرم و راحت بر روی تشک قرار دهید و خوابیدن بر روی تخت را خوشایندتر کنید.

لایه دوم: ملحفه ها

کارکنان هتل به چه علت وقت بسیار زیادی را صرف چیدن ملحفه های تختخواب مینمایند؟ حقیقت این است که هتل ها هزینه و وقت بسیار زیاد و باورنکردنی را صرف تحقیق بر روی احتیاجهای مشتریان مینمایند و فراهم نمودن محیطی راحت برای خواب ، اولین الویت آنها به شمار می آید. نتیجه ای که Hyatt، Marriott و Hilton دریافتد در واقع بسیار ساده بود. آنها در تختخواب های لوکس خود 300 لایه ملحفه پنبه ای گذاشتند. این ملحفه ها به اندازه ملحفه های دیگر گران قیمت نیستند ولی تاثیری مشابه بر ذهن مشتری برجا میگذارند. البته جنس الیاف به کار رفته تنها مسئله ای نیست که باید در نظر بگیریم. کارکنان هتل Westin به کشفی بسیار مهم رسیدند. آنها با معرفی تختخواب های رویایی خود تعداد مشتریان را دو برابر کردند. آنها از میهمانان خود پرسیدند که برای بهبود خدمات پیشنهاد دهند و به این نتیجه رسیدند که یک تشک نرم، گرم و سفید برای شاد کردن میهمانان کافی است. نتیجه مهمی که میتوانیم از تجربه در این هتل بگیریم این است که شما میتوانید با هزینه ای کمتر از آنچه که تصورش را میکنید به فضایی مانند یک هتل پنج ستاره دست پیدا کنید.

لایه سوم: بالشت ها

بالشت های خواب

بالشت به اندازه تشک برای راحتی تختخواب مهم است. اکثر ما دوست داریم در بین تعداد زیادی از بالشت های نرم غوطه ور شویم اما کارشناسان به افراد پیشنهاد مینمایند که بالشت های زیاد بر روی تختخواب قرار ندهیم و تعادل را حفظ کنیم. به عنوان مثال، یکی از روانشناسان مدعی است که نهایت راحتی تنها با دو بالشت در اندازه ای معقول بدست می آید. بالشت های لوکس یکی دیگر از حیطه های رقابتی برای هتل های سطح بالا می باشند. این بالشت ها نه تنها باعث افزایش راحتی میشوند بلکه برای کسانی که به پر آلرژی دارند نیز بسیار مناسب بوده و ضد آلرژی میباشند.

بالشت های تزئینی

هنگامی که بالشت ها و تشک را چیدید، باید دنبال چیزی باشید که با آن تختخواب خود را تزئین کنید. بدین طریق، میتوانید تختخواب خود را قابل توجه و اختصاصی کنید و چند طرح مورد علاقه خود را بدون کاهش کیفیت تختخواب اضافه کنید. در قسمت زیر به بهترین بالشت های تزئینی که میتوانند تختخواب لوکس شما را زیباتر نمایند اشاره میکنیم:

  • بالشت های بزرگ و استوانه ای هم اندازه با تختخواب
  • تعدادی بالشت مربع شکل (25×25)
  • مجموعه بالشت های طرح دار در ابعاد 16 تا 20 اینچ
  • تعداد محدود بالشت استوانه ای کوچک به همراه یک بالشت معمولی

لایه چهارم: رو تختی ها

یکی از لوکس ترین چیزهایی که به یک تختخواب راحت میتوانیم اضافه کنیم، یک روتختی است که از الیاف و مواد نرم، گرم و کاملا عایق بندی شده برای فصول مختلف ساخته شده باشد. این بدین معناست که در هر منطقه، صرف هزینه برای چنین روتختی ها یک سرمایه گذاری منطقی است. به علاوه، شما به راحتی میتوانید برای تختخواب خود روتختی با الیاف ضد آلرژی تهیه کنید و مطمئن شوید که با خوابیدن بر روی تخت دچار حساسیت نمیشوید. روتختی ها میتوانند با پوشش هایی از پر یا دیگر الیاف اختصاصی شوند و این الیاف حکم عایق را نیز دارند. اگر شما عموما در منطقه ای گرمسیری زندگی میکنید، میتوانید به جای روتختی از ملحفه های ضخیم تر که در آنها پر یا الیاف دیگری وجود دارد، بهره ببرید.

لایه پنجم: پتوهایی که صورت مچاله بر روی تختخواب قرار میگیرند

یک ایده پرطرفدار دیگر برای پوشاندن تختخواب استفاده از چنین پتوهایی است. پتو یک لایه دیگر بر روی تختخواب است که از شما در برابر سرما حفاظت میکند و به تختخواب شما نیز جلوه ای امروزی و خوش استایل میدهد. شما میتوانید از ایده های طراحی برای پیچیدن پتو بهره ببرید و اتاق خواب لوکس خود را شبیه به یک هتل واقعی کنید. شما در مرحله آخر میتوانید دکور خود را با پتو به اتمام برسانید و دقت کنید که این پتو هماهنگ با بالشت های تزئینی باشد. اگر هم پتو و هم بالشت رنگ هایی تند یا طرح قابل توجهی داشته باشند، باید طوری هوشمندانه هماهنگی را بین این دو ایجاد کنید که پتو یا بالشت ها تحت الشعاء یکدیگر قرار نگیرند.

الیاف روکش ها و ملحفه ها

امروزه در پروسه فراوری روکش و ملحفه ها توجه بسیار زیادی به کیفیت الیافی که در این زمینه به کار میروند، میگردد و انتخاب های اصلی عبارتند از:

پنبه

همه ما قبول داریم که خواص فوق العاده پنبه، این الیاف را تبدیل به محبوب ترین الیاف در پوشاک و همینطور تختخواب کرده است. پنبه باعث میگردد رطوبت از بدن ما دور نگه داشته گردد. همچنین این الیاف بسیار نرم و دلپذیر هستند و هنگامی که بدن خود را در بین حجم زیادی از پنبه میگذارید، لذت بسیار زیادی می برید.

کتان

کتان یکی دیگر از الیاف طبیعی است که از گیاه کتان فراوری میگردد و از لحاظ ویژگی های مثبت تقریبا هم رتبه با پنبه است. احساسی که کتان بر روی پوست ایجاد میکند، احساس خنک تر و متفاوتی است. کتان خالص عمر بیشتری نسبت به پنبه خالص دارد و ممکن است در طول زمان رنگ خود را از دست بدهد و یا چین و چروک بگیرد. به خاطر داشته باشید شما همیشه نمیتوانید کتان باکیفیت را در رنگ دلخواه بدست آورید زیرا پروسه هایی که این الیاف پشت سر میگذارند ممکن است باعث تخریب آنها گردد و از این رو فراورینمایندگان ترجیح میدهند کتان را به رنگ سفید و یا زرد متمایل به سفید نگه دارند.

ابریشم

ابریشم قطعا لوکس ترین پارچه برای تختخواب است چرا که بسیار نرم است و مانند پنبه گرما را داخل خود نگه میدارند و ممکن است باعث ایجاد گرمای اضافی در طول تابستان گردد. شما باید از ابریشم به دقت نگهداری کنید زیرا با اجسام نوک تیز به آسانی پاره میگردد. برای محافظت و جلوگیری از خراب شدن، ممکن است مجبور شوید ابریشم را به خشکشویی برده و هزینه زیادی برای نگهداری و خدمات، متحمل شوید. ابریشم مناسب شب های تابستانی نیست زیرا در چنین هوایی ابریشم به پوست می چسبد.

پنبه/پلی استر

شما میتوانید ملحفه هایی پیدا کنید که در آن پنبه و پلی استر با نسبت های مختلف با یکدیگر ترکیب شده اند. این ترکیب بیشتر از پنبه خالص هزینه بردار است. این لحاف ها مانند الیاف پنبه خالص به آسانی چروک نمیشوند اما این قضیه به ما می فهماند که رطوبت را نیز نمیتوانند به خوبی جذب نمایند.

ریون

الیاف ریون از درختان ساحلی گرفته میشوند. در نگاه اول، ریون بافت و نمایی شبیه به ابریشم دارد چرا که بسیار نرم است. ولی شما میتوانید مانند پنبه این الیاف را بشویید و از اینکه چروک شوند هیچ گونه نگرانی نداشته باشید. هزینه پارچه های ریون مناسب میتواند کمرشکن باشد زیرا بهترین و لوکس ترین برندها، با قیمتی در حدود 1000 دلار این الیاف راعرضه مینمایند.طبق نظر کارشناسان، پارچه ریون بسیار ماندگارتر از پنبه خالص است.

الیاف بامبو

ممکن است این الیاف انتخاب اول شما برای داشتن پارچه ای بی نقص برای تختخواب نباشد اما به نظر میرسد لحاف های فراوری شده از جنس بامبو نرم و ماندگار هستند. البته این الیاف بعداز شستشو سطحی زبر و سخت به خود میگیرند. مشخصا بامبو ماندگاری پنبه،کتان و ریون را ندارد. پارچه های بامبو در مقایسه با ریون و دیگر ملحفه های ساخته شده از چوب، رطوبت بیشتری را جذب و از بدن دور مینمایند.

در نگاه اول، به نظر میرسد که استفاده از فیبر چوب برای فراوری ملحفه، برای محیط زیست و همینطور خانه ها مزیت دارد اما فیبر چوبی توسط مواد شیمیایی اشتعال زا به قطعات کوچکتر تقسیم میگردد و در نتیجه پارچه بوجود آمده به آسانی تجزیه نمیگردد و بر خلاف گفته برخی از فروشندگان که میخواهند ما را متقاعد نمایند که این پارچه ها میکروب زدا هستند، چنین حرفی صحت ندارد.

با انتخاب پارچه های مناسب، بالشت و ملحفه های مناسب برای تختخواب، شما دیگر مجبور نیستید در هنگام خواب مرتب دما را تنظیم کنید، لباس زیادی بپوشید و یا روتختی های اضافی پهن کنید. چهار توصیه ضروری ما به شما یاری میکند که به این هدف دست پیدا کنید:

انتخاب پنبه 100 درصد خالص

پنبه خالص انتخاب اکثر صاحبخانه ها و کسانی که توانایی اقتصادی خریدن پارچه های گران دارند، میباشد. هنگامی که میخواهید برای تختخواب خود پنبه خریداری کنید، به الیاف آن دقت کنید (هر چه بیشتر باشد، بهتر است). پنبه در تمام شرایط دمای بدن شما را تنظیم میکند.

عایق بندی تشک

هنگامی که در حال استراحت هستید، 30 درصد از گرمای فراوری شده از بدنتان جذب تشک میگردد. به همین خاطر است که به ملحفه مناسب برای تشک خود احتیاج دارید تا این گرما را به بدنتان برگرداند. حالا این میتواند یک روتختی نرم و پف دار باشد و یا یک ملحفه نرم و پدهایی باشد که باعث افزایش راحتی تشک میشوند.

الیاف و رنگ های لحاف

بازار پر از الیاف و رنگ های متنوع برای لحاف است و پیدا کردن لحافی که رنگ و موادش مورد احتیاج شما باشد، کار سختی نیست. پیشنهاد ما استفاده از پر مرغابی و غاز است که وزن و گرمای مناسبی دارند. (این لحاف ها در پاییز و زمستان درجه تاگ 10 یا 11 دارند. درجه تاگ مبنای کیفیت لحاف محسوب میگردد که نشان دهنده وزن، گرما و نرمی لحاف است، بنابراین هرچه عدد مربوط به تاگ بالاتر باشد، لحاف گرم تر و نرم تر خواهد بود) لحاف های این چینی گران قیمت هستند اما یک لحاف خوب همیشه ماندگار است.

پتوهای گرم و نرم

اگر در یک منطقه سردسیری زندگی میکنید، حتما از یک پتو یا روکش برای گرما بهره ببرید. روکش بهتر است به اندازه کافی بزرگ باشد که تمامی تخت خواب را بپوشاند و در چنین حالتی، هر طوری هم که بخوابید، پتو از بدنتان کنار نمیرود.

نحوه انتخاب تجهیزات ایده آل برای تختخواب

وقت خود را صرف تحقیق نکنید

شما میخواهید انتخابی داشته باشید که بر میزان سلامت و احساسات شما تاثیرگذار باشد. امروزه، با دردسترس بودن تمامی اطلاعات بر روی اینترنت، میتوانید بدون صرف هیچ هزینه ای در خصوص گزینه های موجود تحقیقات کاملی در اینترنت جستجو کنید. به علاوه، از تمامی گزینه ها و امکانات، به دیدگاه واضح و کاملی می رسید و میتوانید از این طریق آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و تمامی موارد پایه مانند تعداد فیبر، بافت و الیاف به طور رایگان برای شما شرح داده میشوند. یک نکته مهم دیگر در رابطه با تحقیق در اینترنت، اطلاع از نحوه فراوری تجهیزات تختخواب است. این اطلاعات به شما یاری خواهند کرد که تصمیماتی با در نظر دریافت موضوع حفظ محیط زیست و زندگی سالم تر اتخاذ نمائید.

با یک فرد متخصص در محل زندگی خود تماس بگیرید

شرکت های کوچک و کم هزینه زیادی وجود دارند که در این زمینه متخصص هستند و میتوانند به شما توصیه های ارزشمند بدون هزینه های جانبی ارائه دهند. این شرکت ها همچنین پا به پای فراوری نمایندگان و خرده فروشان کار مینمایند و حتی ممکن است برای شما به عنوان مشتری خود، خدمات ویژه و یا تخفیف از فراورینمایندگان یا خرده فروشان دریافت نمایند. شما حتی میتوانید در چنین شرکتی برای خود سهام داشته باشید.

یک فروشنده مطمئن انتخاب کنید

عرضه نمایندگانی که در سطحی محدود کار مینمایند، معمولا نسبت به کاری که انجام میدهند اشتیاق بیشتری نشان میدهند و احتمال بیشتری دارد که در خصوص پارچه ها و خصوصیات آنها اطلاعات مضاعف داشته باشند. همچنین شما میتوانید با توجه به توصیه ها و راهنماها بهترین تجهیزات را برای اتاق خواب خود فراهم کنید.

اتاق خوابی لوکس بدون زحمت و مشقت زیاد خلق کنید

بالشت های خود را پُر و شلوغ کنید. مخمل به خودی خود بسیار شیک است و هر چه بیشتر از این پارچه در اتاق خواب خود داشته باشید، ظاهر اتاق دگرگون تر خواهد شد. در واقع، شلوغ و طرح دارکردن بالشت ها، یکی از تکنیک هایی است که هتل ها برای بوجود آوردن فضایی خاص برای مشتریان از آن استفاده مینمایند.

از چراغ های آویز استفاه کنید. چراغ های حبابی از مُد افتاده اند. به جای آنها، میتوانید از چراغ های آویز بهره ببرید تا لوستر لوکس خود را زیبا و کامل کنید. آنقدر که تصور میکنید هزینه ای در بر نخواهد داشت. در کنار تختخواب خود، میزی کوچک قرار دهید. برای اکثریت ما، این میز جایگاهی است از انبوه وسایل مهم که در هم بر هم کنار هم افتاده اند: کتاب ها، تلفن ها، شارژ، لیوان تا نصفه پر شده از آب و ساعت های کوکی. اما آیا این نما از اتاق خواب شما فضایی رویایی میسازد؟ قبل از انجام هر کار دیگر، کشویی پیدا کنید که تمامی این وسایل را در خود مخفی کند و در عین حال بتوان به راحتی به این وسایل دسترسی داشت.

وسایل اتاق خواب خود را به نمایش بگذارید. میتوانید چهارچوب چوبی و تیره رنگ زیبای تختخواب را در معرض نمایش قرار دهید. همینطور مبل تک نفره و راحتی مخملی، قفسه کتاب ها و یا یک اثر هنری گران قیمت را میتوان به مرکز توجه دیگران تبدیل نمود. میتوانید این وسایل را زیر نور دایره ای شکل چراغ قرار دهید و اجازه دهید جلوه گری نمایند. هرچه روی زمین است بردارید. البته این بیشتر توصیه ای برای تمیز کردن اتاق است تا دکور و چیدمان، اما باز هم اهمیت بسیاری دارد. هرچقدر اتاق شلوغ تر باشد، کمتر لوکس و شیک جلوه میکند و این موضوع به کف زمین بستگی دارد. این بدین معناست که شما نباید هیچ سیم و کابل، کتاب، دفترچه و لباس مچاله شده روی زمین داشته باشید.

اگر کشوهای میز خود را دوست ندارید، چرا آنها را نگه میدارید و عوض نمیکنید؟ خوشبختانه با هزینه متوسط میتوان جنس کشوها را عوض کرد و از جنس هایی استفاده نمود که نمایی اختصاصی تر دارند نظیر مس، سنگ جواهر، کریستال و … . میز آرایش خود را با نظم در اتاق قرار دهید. این میز و میز کگرددار نباید به طرز نامنظم و جاگیر در اتاق قرار بگیرند زیرا به نمای اتاق خواب فضایی شلوغ، بی نظم و پرهرج و مرج می بخشند. شاید دیگر وقتش رسیده که کشوهای آرایشی، قفسه های پلاستیکی، جعبه های جواهر، رخت آویزهای مدرن و دیگر تجهیزات نگه دارنده برای اتاق خواب خود بخرید.

از ایجاد فضای سبز غافل نشوید. هم در اتاق خواب و هم در اتاق های دیگر میتوانید با اضافه کردن مقداری گل و گیاه، اتاق خواب خود را مدرن کنید و ظاهر گران قیمت تری به آن ببخشید. میتوانید گلدان های کوچک تهیه کنید و آن ها را بر روی میزهای کشویی بچینید و یا گیاه سرخس را در کنار پنجره قرار دهید. هر چیزی که انتخاب کنید، میتواند تبدیل به ایده ای لوکس گردد که جای آن در اتاق خواب شما خالی بوده است.

اتاق خواب های لوکس با بودجه محدود

  • رنگ خاکستری مایل به قهوه ای بهتر است همیشه اولین رنگ انتخابی شما باشد، خصوصا وقتی نمیدانید چه رنگی انتخاب کنید. شما احتیاج به رنگی تیره داریدزیرا این رنگ به جذابیت اتاق خواب می افزاید. در بافت و توناژها تعادل بصری ایجاد کنید و خرید وسایل اتاق خواب را در اولویت قرار دهید. هنگامی که وسایل اصلی را خریداری نمودید، دیگر میدانید که چقدر از بودجه شما باقی مانده و میتوانید برای وسایل و بالشت های تزئینی خرج کنید.
  • قبل از اینکه به فکر راه چاره دیگری باشید، در خانه خود به دنبال وسایل مورد احتیاج بگردید. این بدان معناست که از وسایلی که از قبل دارید، بهره ببرید، خصوصا یادگاری های ارزشمندی که در هر استایل و دکوری پاسخگو هستند. از میز، جایگاه و مبلمان قدیمی به روش جدید استفاده کرده و ترتیب کمد های خود را عوض کنید. شما از تغییرات عمده ای که میتوانید در چند ساعت بوجود بیاورید، شگفت زده خواهید شد.
  • طرح های آسیایی در کنار گیاه بامبو معجزه می نمایند. میتوانید از گل فروشی محل زندگی خود چند شاخه گیاه بامبو بخرید و در اتاق خواب خود آنها را پرورش دهید. نگهداری گیاه بامبو سخت نیست و به فضای اتاق خواب شما ظاهری طبیعی و کاملا ارگانیک میبخشد.
  • انتخاب روبالشتی نیز ارتباط زیادی با سبک زندگی و عادات شما دارد. این بدین معناست که در خانه هایی که پر از کودک و حیوانات اهلی است، پارچه هایی که مناسب خشک شویی هستند و یا حتی ابریشم حساس نمیتوانند بهترین گزینه باشد. به جای آن، باید به دنبال موادی باشید که به راحتی شسته میشوند، عمر بالایی دارند و ارزان تر هستند.
  • یک اتاق خواب میتواند با داشتن یک تختخواب دو طبقه بسیار شیک جلوه کند، این در صورتی است که روتختی ها و روکش های مناسب بر روی تختخواب بگذارید و بر روی لبه تخت نیز روکش مطلوبی قرار دهید. از روتختی ها در اکثر مواقع برای اضافه کردن ارتفاع، بافت و رنگ به تختخواب استفاده میگردد.
  • علارغم اینکه قفسه ها و درب کشوها جزئیاتی کوچک و نامحسوس دارند، میتوانند کل نمای اتاق خواب را دگرگون نمایند و مانند طلا و جواهرات برای بیننده تجمل و زیبایی بوجود بیاورند. فروشگاه های لوازم خانگی منبع این راه چارهها هستند و پیدا کردن طرح ها خوب و مناسب برای اتاق خواب کار سختی نیست.
منبع: ساختمانچی

به "نکات قابل توجه در انتخاب روتختی های لوکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات قابل توجه در انتخاب روتختی های لوکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید