نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران سوم تا ششم اسفند برگزار می شود

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران سوم تا ششم اسفند برگزار می شود.

نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران سوم تا ششم اسفند برگزار می شود

احسان دهقانی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران درباره برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران اظهار داشت: این نمایشگاه پس از خاتمه نمایشگاه بین المللی گردشگری با فاصله چند روز از سوم تا ششم اسفند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

معاون صنایع دستی گفت: بخش خصوصی درخواست برگزاری این نمایشگاه را به معاونت صنایع دستی تهران داد و ما هم این درخواست بررسی و مجوز برگزاری را صادر کردیم. زمان درخواستی بخش خصوصی 12 تا 15 اسفند بود که به سوم تا ششم اسفند تغییر داده شد. از این جهت که به زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری نزدیک باشد و اداره های کل میراث فرهنگی استانها بتوانند تسهیلاتی که برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران فراهم می کنند را در اختیار فعالان صنایع دستی نیز قرار داده و آن را به اشتراک بگذارند. از طرفی در ایام سوم تا ششم اسفند با سه روز تعطیل روبرو هستیم و بازدید کنندگان زمان بیشتری برای حضور در نمایشگاه خواهند داشت.

دهقانی گفت: به اداره های میراث فرهنگی در استانها توصیه می کنیم از ظرفیت های موجود در غرفه های نمایشگاه گردشگری برای نمایشگاه صنایع دستی نیز بهره ببرند، چون اداره ها یک بار برای نمایشگاه گردشگری هزینه کرده اند و پول غرفه را داده اند، بنابراین میتوان از همان متریال برای غرفه های نمایشگاه صنایع دستی هم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه شعار این نمایشگاه صنایع دستی؛ پیشران تولید ملی و اقتصاد هویت بنیان مطرح شده است، گفت: دو سالن 38A و 38B در فضای چهار هزار و 200 متر مربعی به نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران اختصاص دارد. درحال رایزنی هستیم تا بتوانیم سالن سوم را هم در اختیار بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه بازارچه عیدانه نیست، گفت: در این چند روز ضمن فروش و معرفی صنایع دستی بحث آموزش نیز مدنظر قرار داده شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در نمایشگاه برای غرفه سازی و اجاره هر غرفه حداقل 12 میلیون تومان هزینه می کنند، افزود: کوچکترین غرفه ها 12 متری است و در این نمایشگاه حدود 250 غرفه با حضور 300 هنرمند خواهیم داشت. بنابراین هم اکنون فرآیند ثبت نام افراد در سایت نمایشگاه آغاز شده است.

منبع: همگردی

به "نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران سوم تا ششم اسفند برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران سوم تا ششم اسفند برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید