مشاور اشرف غنی: پس از صلح به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نیازی نیست

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، مشاور ارشد اشرف غنی اعلام نمود که پس از برقراری صلح در افغانستان نیازی به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نخواهد بود.

مشاور اشرف غنی: پس از صلح به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نیازی نیست

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ جعبه گیگابایتی، وحید عمر رئیس اداره ارتباطات عمومی و راهبردی ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت: در صورتی که افغانستان به صلح برسد پس از آن به حضور نیروهای خارجی در کشور نیازی نخواهد بود.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به کابل به رهبران سیاسی افغانستان هشدار داده بود که اگر با طالبان به توافق نرسند ضمن کاهش یک میلیارد دلاری یاری ها، آمریکا تمام نیروهایش را نیز از افغانستان خارج می نماید.

عمر در این باره نیز با اشاره به پیمان امنیتی کابل-واشنگتن تاکید نمود که تا زمان رسیدن افغانستان به صلح، همکاری های اقتصادی و نظامی آمریکا با این کشور ادامه خواهد یافت.

مشاور ارشد اشرف غنی گفت که دولت افغانستان اقدامات لازم را برای شروع مذاکرات بین الافغانی انجام داده و اکنون نوبت طالبان است تا با دولت وارد مذاکره گردد.

طالبان خواهان آزادی 5 هزار زندانی این گروه به عنوان پیش شرط مذاکرات بین الافغانی است و با بی نتیجه بودن گفت وگوهای تیم فنی طالبان با مقامات افغان این گروه تیم مذاکره کننده اش را از کابل خارج می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مشاور اشرف غنی: پس از صلح به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نیازی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور اشرف غنی: پس از صلح به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نیازی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید