ماهیگیری از آب گل آلود به سبک غربی، تکرار و تشدید توهین برای سود بیشتر

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، خبرنگاران - گروه بین الملل: شمار جدید مجله موهن شارلی ابدو، نشریه ای که دفتر مرکزی آن در هفته گذشته هدف حمله مردان مسلح نهاده شد، امروز چهارشنبه 24 دی ماه به روی پیشخوان آمده است.

ماهیگیری از آب گل آلود به سبک غربی، تکرار و تشدید توهین برای سود بیشتر

نکته عجیب در این رابطه آن است که در صفحه نخست شماره جدید شارلی ابدو بار دیگر تصویری موهن به ساحت حضرت محمد (ص) چاپ شده و از آن عجیب تر اینکه تیراژ شماره جدید بطور عجیبی افزایش یافته است.

نشریه موهن شارلی ابدو که هفته پیش صحنه حمله افراط گرایان و کشته شدن 10 نفر از کارکنان خود بود، تازه ترین شماره خود را با شمارگانی بسیار بیشتر از تیراژ معمول و تصویری توهین آمیز از پیامبر گرامی اسلام (ص)، برای فروش آماده نموده است .

گفته شده است شارلی ابدو با شمارگان سه میلیون نسخه به فروش خواهد رسید که بسیار بیشتر از شمارگان معمول 60 هزار است.

شماره 24 دی ماه/ 14 ژانویه، کارتونی توهین آمیز از پیامبر گرامی اسلام (ص) را منتشر نموده است که با ردایی سفید، در حالی که اشک می ریزد نشان من شارلی هستم را در دست دارد.

این نشان در راهپیمایی و تجمعات، و نیز در فضای مجازی تحت هشتگی با همین عنوان، انبوهی از کسانی که در کشورهای مختلف از به اصطلاح آزادی بیان به نوع غربی دفاع نموده و اتحاد خود را با قربانیان حملات پاریس نشان دادند، گرد آورده است.

بالای کارتون توهین آمیز از پیامبر گرامی اسلام (ص) و زیر عنوان شارلی ابدو جمله ای فرانسوی نوشته شده است به معنی همه چیز بخشیده شد.

اما انتشار شماره جدید این نشریه با توصیفی که از آن رفت با واکنش های منفی زیادی روبرو شده بطوری که دانشگاه الازهر و مفتی مصر در واکنش به آن اعلام نموده اند که اینگونه اقدامات موجب افزایش موج اسلام ستیزی و همچنین افراط گری در غرب می گردد.

مسئولان شارلی ابدو در حالی اقدام به این کار نموده اند که پس از حادثه هفته گذشته پاریس، در آلمان و بلژیک حملاتی علیه نشریاتی که اقدام به بازنشر کاریکاتورهای شارلی ابدو نموده بودند اجرا شده و دفتر یک مجله در آلمان به اتش کشیده شد.

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، با وجود اینکه پس از حملات هفته گذشته اغلب شخصیت های بین المللی این تحرکات را اقدامی غیر انسانی خوانده اند اما براین امر نیز تاکید شده که اقداماتی همانند چاپ و انتشار تصاویری که به مقدسات دینی ادیان مختلف توهین می نمایند یکی از عوامل اصلی رشد افراط گرایی دینی در جوامع غربی است.

اما نکته مهم در انتشار شماره جدید نشریه موهن فرانسوی، توسل به تهدید و نفرت افکنی برای فروش بیشتر است، به طوری که سرکردگان این نشریه با استفاده ابزاری از وقایع اخیر تیراژ را 50 برابر افزایش داده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ماهیگیری از آب گل آلود به سبک غربی، تکرار و تشدید توهین برای سود بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیگیری از آب گل آلود به سبک غربی، تکرار و تشدید توهین برای سود بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید