قرمز، زرد و سفید؛ تئوری بازگشایی مدارس از 15 شهریور

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش به تشریح چگونگی تحصیل دانش آموزان در 3 شرایط سفید، زرد و قرمز پرداخت.

قرمز، زرد و سفید؛ تئوری بازگشایی مدارس از 15 شهریور

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی به نقل از فارس، علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی و حوزه وزارتی آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با شبکه امید درباره چگونگی شروع سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برای اینکه بتوانیم بخشی از عقب ماندگی های درسی را جبران کنیم، سال تحصیلی آینده از 15 شهریور شروع خواهد شد و با سه شرایط روبرو هستیم که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت آن را مشخص نموده است.

وی با اشاره به شرایط سفید، زرد و قرمز ادامه داد: شرایط سفید به این معنا نباید تلقی گردد که خطری وجود ندارد بلکه تلفات آن نسبت به شرایط های دیگر کمتر است؛ در هر جایی که امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود داشته باشد و شرایط سفید باشد، تمام کلاس ها به صورت حضوری خواهد بود؛ شبکه شاد نیز برای برطرف اشکال، تکلیف دهی و برگزاری آزمون ها خواهد بود.

باقرزاده افزود: در شرایط زرد بیش از 50 درصد برنامه آموزشی در فضای مجازی خواهد بود زیرا بخش زیادی از دانش آموزان ممکن است امکان حضور در مدرسه را به دلیل رعایت فاصله اجتماعی نداشته باشند؛ بخش اصلی مسؤولیت این موضوع و ساماندهی دانش آموزان با مدیر مدرسه است و دانش آموزان باید اطلاعیه مربوط به این مسأله را از مدرسه دریافت و عمل نمایند.

وی افزود: در شرایط قرمز قطعاً به دلیل فاصله گذاری اجتماعی که دانش آموزان نمی توانند به مدرسه بروند تمام برنامه های آموزشی در بستر شاد صورت می گیرد. اقدامات خوبی نیز برای شبکه شاد انجام شده تا جذابیت لازم را برای دانش آموزان و معلمان داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "قرمز، زرد و سفید؛ تئوری بازگشایی مدارس از 15 شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرمز، زرد و سفید؛ تئوری بازگشایی مدارس از 15 شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید