عوارض جانبی همه گیری برای سلامتی که هیچکس درباره آن صحبت نمی کند

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، افزایش سرسام آور تعداد مبتلایان به کووید و افزایش بستری شدن در بیمارستان، در میان گزارش هایی مبنی بر اینکه نوع اُمیکرون باعث بیماری کمتری نسبت به تکرارهای قبلی این ویروس می گردد، باعث می گردد دیگر خطرات سلامتی ناشی از عوارض همه گیری را که در کمین هستند فراموش کنیم. بسیاری از آنها عوارض جانبی بیماری همه گیر مداوم هستند. شان پدن، جراح ارتوپدی پا و مچ پا و استادیار ارتوپدی و توانبخشی در دانشکده پزشکی ییل، بعضی از رایج ترین مسائل سلامتی که می بیند و درمان های ساده آنها را با ما در میان می گذارد.

عوارض جانبی همه گیری برای سلامتی که هیچکس درباره آن صحبت نمی کند

1. پا درد

وقتی همه گیری COVID-19 آغاز شد و بسیاری از ما آغاز به گذراندن زمان بیشتری در خانه کردیم، لباس ها به ناچار غیر رسمی تر شدند. ما تا به حال به آن عادت نموده ایم، اما دکتر پدن بیشتر نگران این است که مردم به طور منظم چه چیزی نپوشیده اند و ان هم کفش های حمایتی است.

دکتر پدن می گوید: بسیاری از مردم به کار پاره وقت یا تمام وقت در خانه ادامه می دهند که برای بعضی می تواند به معنای پوشیدن دمپایی یا راه رفتن با پای برهنه باشد و به همین علت، بیماران زیادی با مسائل پا به ما مراجعه می نمایند.

2. تاندونیت

دکتر پدن می گوید: با کفش نامناسب و ورزش منظم، تاندون ها فشار بیشتری را مشاهده می نمایند. نمونه کلاسیک آن، فشار بر روی تاندون تیبیال خلفی است که تاندونی است که قوس کف پا را پشتیبانی می کند. در طول همه گیری، ما شاهد افزایش تعداد بیمارانی هستیم که با تاندونیت در ناحیه پا مراجعه می نمایند. این تاندون، می تواند منجر به درد قوس پا و مسائل دائمی گردد.

وی می افزاید: یکی دیگر از تاندون های تحت فشار قابل توجه تاندون آشیل است. تاندون آشیل اغلب به طور طبیعی بسیار سفت است و بدون کشش و ورزش مناسب سفت تر می گردد. در طول همه گیری یک بحران سلامتی ناشی از افزایش وزن وجود داشته است که واضح است و یک بحران کمتر آشکار که من اغلب می بینم این است که ناشی از کفش های نادیده گرفته شده است. افزایش وزن و کفش های ضعیف راهی برای مسائل تاندون آشیل است.

3. قوس افتاده

به گفته دکتر پدن، بدون حمایت مناسب از قوس، تاندونی که قوس را پشتیبانی می نماید، تاندون تیبیال خلفی، از کار می افتد یا ناتوان می گردد. این منجر به درد قوس پا می گردد.

4. فاسیای کف پا

دکتر پدن می گوید: فاسیای کف پا یکی از شایع ترین بیماری هایی است که من با آن دست و پنجه نرم می کنم. من آن را در افراد مختلف از هر طبقه اجتماعی می بینم - افراد مسن کم تحرک، دوندگان جوان فعال و کارگران میانسال. تقریباً هر کسی می تواند به آن مبتلا گردد. رایج ترین نقطه اشتراک در میان این بیماران ماهیچه های سفت ساق پا و کفش نامناسب هستند. خوشبختانه این وضعیتی است که تقریباً همواره با گذشت زمان و درمان بهتر می گردد. یکی از موثرترین درمان ها محافظت از پا با کفش های حمایتی و محافظ در خانه است. این بیماری همه گیر منجر شده افراد بیشتری تمام روز خود را با پاهای برهنه در خانه می گذرانند و در حالی که این می تواند راحت باشد، بعضی از این پاها بیش از آنچه باید مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

5. شکستن انگشت

دکتر پدن هشدار می دهد به همین ترتیب، شکستگی انگشتان پا هم شایع است. بیشتر آسیب های انگشت پا در اثر برخورد انگشت پا به مبلمان یا آسیب های ناشی از پاهای برهنه رخ می دهد. من اکیداً توصیه می کنم از کفش هایی با محافظ بهره ببرید، مخصوصاً در شب که هوا تاریک است و نمی توانید جایگاه را ببینید. اگر امکانش نیست، یک جفت دمپایی محکم و بسته بگیرید و کنار تخت نگه دارید تا بتوانید از شکستن انگشت جلو گیری کنید!

به پاهای خود استراحت دهید

دکتر پدن به شما توصیه می نماید بیشتر راه بروید اما کفش مناسب بپوشید. فواید پیاده روی و ورزش بسیار زیاد است. یکی از فواید شاخص آن، قوی و انعطاف پذیر نگه داشتن عضلات است اما متأسفانه، پیاده روی و ورزش به عضلات پای شما کمکی نمی نماید. در واقع، ورزش ضربه ای بیشتر به پاهای شما آسیب می رساند. بنابراین، وقتی در حال پیاده روی هستید، چه برای شغلتان، چه برای ورزش، یا در راستا مسئولیت های عادی زندگی، با کفش خوب از پاهای خود محافظت کنید. وقتی می گویم خوب، اغلب منظورم صرف چند دلار بیشتر برای چیزی است که به خوبی ساخته شده است. در انتها، پاهای شما از شما تشکر می نمایند و به احتمال زیاد کفش های خوش دوخت تر دوام بیشتری خواهند داشت.

چگونه سالم بمانیم

دکتر پدن می گوید: ورزش بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است اما من ورزش را به تنهایی به عنوان وسیله ای برای کاهش وزن توصیه نمی کنم. تنظیم رژیم غذایی خود، به ویژه کالری دریافتی (یا حجم غذا) بسیار مهم تر است. ورزش می تواند بسیار مفید باشد. اما می تواند چالش برانگیز باشد برای کسانی که وزن و مسائل ارتوپدی دارند. 1 پوند اضافه وزن منجر به حدود 6 پوند فشار اضافی یا استرس بر روی پا می گردد. بنابراین برای افرادی که با مسائل آرتریت و وزن به من مراجعه می نمایند، در خصوص تشویق آنها محتاط هستم. این کار اغلب می تواند درد آرتریت را بدتر کند و واقعاً بیمار را ناامید کند.

بنابراین، منظور من این است که در خصوص ورزش محتاط و متفکر باشید، به خصوص برای کسانی که مسائل پا و وزن دارند که بسیاری از بیماران من هستند. دکتر پدن می گوید برای جلوگیری از درد پا، ورزش هایی مانند استفاده از دوچرخه های ورزشی، الپتیکال، آب درمانی و غیره را به جای دویدن یا راه رفتن روی سطوح سخت در نظر بگیرید.

منبع:

eatthis

منبع: هفت گنج

به "عوارض جانبی همه گیری برای سلامتی که هیچکس درباره آن صحبت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض جانبی همه گیری برای سلامتی که هیچکس درباره آن صحبت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید