طرز تهیه میلک شیک هلو و موز به 2 روش با بستنی و بدون بستنی

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، میلک شیک هلو و موز یک مفید و بسیار خوشمزه است که می توانید آن را در عرض چند دقیقه آماده کنید. شما می توانید در طرز تهیه میلک شیک موز و هلو هم از شیر و هم بهره ببرید. در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه میلک شیک هلو و موز به چند روش مختلف آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص هلو و موز پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه میلک شیک هلو و موز به 2 روش با بستنی و بدون بستنی

طرز تهیه میلک شیک هلو و موز بدون بستنی

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه میلک شیک هلو و موز بدون بستنی

  • گردو: 2 عدد
  • شیر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب لیمو ترش تازه: 1 قاشق چای خوری
  • موز: 1 عدد
  • هلو: 5 عدد
  • شکر: 2 قاشق غذاخوری
  • یخ: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر دارچین: 1/2 قاشق چای خوری
  • عصاره وانیل (اختیاری): چند قطره

مراحل طرز تهیه شیک هلو و موز

درست کردن یک میلک شیک هلو و موز سالم و مقوی در خانه ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه تنها باید مواد شیک را میکس کنید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن میلک شیک هلو و موز آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن هلو و موز

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک هلو و موز باید هلوها را بشویید و پوست آن ها را به آرامی جدا کنید. سپس هلو را خرد کنید و کنار بگذارید. پوست موز را هم جدا کنید و آن را خرد کنید و با هلوهای خرد شده ترکیب کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن میلک شیک هلو و موز

بعد از آماده شدن هلو و موز، باید آن ها را همراه با شیر، یخ، مغز گردو، شکر، آب لیمو ترش، و اسانس وانیل داخل مخلوط کن بریزید. سپس دستگاه را روشن و مواد شیک را کاملاً با هم ترکیب کنید.

مرحله سوم؛ سرو کردن میلک شیک هلو و موز

بعد از این که همه مواد میلک شیک به خوبی میکس شدند، در این مرحله از طرز تهیه میلک شیک هلو و موز خانگی باید نوشیدنی را در لیوان بریزید. برای تزیین میلک شیک می توانید از تکه های هلوی برش خورده و یا اندازهی خامه بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس کافی شاپی

طرز تهیه میلک شیک هلو و موز با بستنی

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه میلک شیک هلو و موز با بستنی

  • موز یخ زده: 1 عدد
  • هلو درشت: 2 عدد
  • شیر سرد: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بستنی وانیلی: 2 اسکوپ
  • عسل: 4 قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: 1/2 قاشق چای خوری
  • یخ: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • گردو: 1 عدد
  • شکلات تخته ای رنده شده: به اندازه لازم برای تزیین

مراحل طرز تهیه شیک هلو و موز با بستنی

درست کردن میلک شیک با بستنی یکی از خوشمزه ترین روش های تهیه این دسر است که طعم آن را به طرز شگفت انگیزی دلچسب و لذیذ می نماید. روش تهیه این دسر بسیار ساده است و یک دسر فوق العاده برای پذیرایی از مهمان ها در فصل تابستان است. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن شیک هلو و موز با آشنا شوید.

مرحله اول؛ منجمد کردن میوه ها

در اولین مرحله از طرز تهیه شیک هلو و موز با بستنی باید پوست موز و هلو را جدا کنید و میوه ها را خرد کنید و برای حدود نیم ساعت تا 1 ساعت در فریزر بگذارید.

مرحله دوم؛ میکس کردن مواد میلک شیک

بعد از این که میوه ها منجمد شدند، در این مرحله از دستور تهیه میلک شیک هلو و موز باید آن ها را از فریزر خارج کنید و همراه با شیر سرد، دارچین و عسل در مخلوط کن بریزید. مواد را کاملاً میکس کنید و سپس نصف بستنی را نیز به این ترکیب اضافه کنید و دوباره مواد دسر را مخلوط کنید.

مرحله سوم؛ سرو کردن میلک شیک موز و هلو

بعد از این که میلک شیک هلو و موز خانگی را آماده کردید، باید آن ها را داخل لیوان های مورد نظرتان بریزید. سپس در هر لیوان یک اسکوپ بستنی بریزید. برای تزیین روی میلک شیک می توانید از اندازهی گردوی خرد شده و شکلات تخته ای رنده شده بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میلک شیک ملون کافی شاپی

نکات و فوت و فن های طرز تهیه میلک شیک هلو و موز

*برای خوشمزه تر شدن میلک شیک هلو و موز می توانید اندازهی به آن اضافه کنید. در صورتی که برای درست کردن این نوشیدنی از خامه استفاده می کنید، باید آن را با مواد میلک شیک در مخلوط کن بریزید و میکس کنید تا کاملاً با سایر مواد ترکیب گردد.

*در صورت تمایل می توانید در طرز تهیه میلک شیک هلو و موز به جای شکر از اندازهی برای شیرین کردن نوشیدنی بهره ببرید.

*اگر گیاهخوار هستید، می توانید در طرز تهیه میلک شیک هلو و موز به جای شیر حیوانی از مثل شیر بادام، شیر نارگیل و یا شیر سویا بهره ببرید.

*در صورتی که دوست دارید میلک شیک شما غلظت بیشتری داشته باشد، می توانید از اندازه شیر کمتری در نوشیدنی خود بهره ببرید.

*بعضی افراد برای تهیه میلک شیک هلو و موز به جای شیر از ماست استفاده می نمایند. برای این کار بهتر است از ماست شیرین بهره ببرید.

*میلک شیک هلو و موز باید بلافاصله بعد از آماده شدن سرو گردد.

*توجه داشته باشید که میلک شیک هلو و موز یک نوشیدنی غلیظ است که باید با نی و یا قاشق سرو گردد.

*برای تزیین میلک شیک هلو و موز می توانید از تکه های میوه، ژله هلوی خرد شده، بیسکویت خرد شده، شوکورول و بعلاوه ترافل های رنگی و چیپس شکلاتی بهره ببرید.

*اضافه کردن بستنی به میلک شیک هلو و موز طعم آن را شیرین می کنید، بنابراین بهتر است در صورتی که از بستنی استفاده می کنید، شکر را حذف کنید و یا از اندازهی عسل بهره ببرید.

*برای جدا کردن پوست هلو می توانید با چاقو یک برش سطحی به شکل به علاوه روی پوست آن ها ایجاد کنید. سپس یک قابلمه آب جوش آماده کنید و هلوها را برای 2 تا 3 دقیقه در آب جوش بیندازید. سپس هلوها را آبکش کنید و آب یخ بیندازید. با این روش می توانید به سادگی پوست هلو را جدا کنید.

*برای طعم دار کردن و بعلاوه مقوی شدن میلک شیک هلو و موز می توانید از اندازهی در این نوشیدنی بهره ببرید.

*اگر میلک شیک هلو و موز شما بعد از میکس کردن گرم شد، می توانید آن را برای نیم ساعت در فریزر بگذارید و بعد سرو کنید.

*استفاده از موز یخ زده در میلک شیک هلو و موز هم طعم نوشیدنی را لذیذتر می نماید و هم بافت غلیظ تری به آن می بخشد.

*در صورت تمایل می توانید قبل از درست کردن میلک شیک هلو و موز شیر را برای چند دقیقه در فریزر بگذارید تا حالت نیمه منجمد پیدا کند و سپس آن را با سایر مواد شیک میکس کنید تا دسر شما مجذوب کننده تر گردد.

*در صورتی که برای تهیه میلک شیک هلو و موز از مغزیجات استفاده می کنید، بهتر است ابتدا مغزها را با گوشتکوب یا آسیاب کاملاً خرد کنید و بعد به نوشیدنی اضافه کنید.

سوالات متداول

برترین روش برای جدا کردن پوست هلو در طرز تهیه میلک شیک هلو و موز چیست؟

برای جدا کردن پوست هلو می توانید با چاقو یک برش سطحی به شکل به علاوه روی پوست آن ها ایجاد کنید. سپس یک قابلمه آب جوش آماده کنید و هلوها را برای 2 تا 3 دقیقه در آب جوش بیندازید. سپس هلوها را آبکش کنید و آب یخ بیندازید. با این روش می توانید به سادگی پوست هلو را جدا کنید.

در طرز تهیه میلک شیک موز و هلو کافی شاپی چطور نوشیدنی را تزیین کنیم؟

برای تزیین میلک شیک هلو و موز می توانید از تکه های میوه، ژله هلوی خرد شده، بیسکویت خرد شده، شوکورول و بعلاوه ترافل های رنگی و چیپس شکلاتی بهره ببرید.

روش تهیه میلک شیک هلو و موز برای گیاهخواران چگونه است؟

اگر گیاهخوار هستید، می توانید در طرز تهیه میلک شیک هلو و موز به جای شیر حیوانی از شیرهای گیاهی مثل شیر بادام، شیر نارگیل و یا شیر سویا بهره ببرید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه میلک شیک هلو و موز به 2 روش با بستنی و بدون بستنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه میلک شیک هلو و موز به 2 روش با بستنی و بدون بستنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید