طرز تهیه سوپ دیوران ترکیه ای با کوفته ریزه

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، سوپ دیوران ترکیه ای از پیش غذاهای بسیار ساده و مفید ترکیه ای می باشد که دستور تهیه آن بسیار آسان است که می توانید به راحتی در خانه آن را تهیه کنید.

طرز تهیه سوپ دیوران ترکیه ای با کوفته ریزه

سوپ دیوران یک سوپ سنتی و محبوب ترکی است که به عنوان یک پیش غذای خوشمزه ،به همراه گوشت قلقلی سرو می گردد. این سوپ نیز همچون بقیه غذاها دستورهای بسیار متنوعی دارد و طرز تهیه آن هم پیچیده نیست و به راحتی میتوانید آن را از روی رسپی اصلی آن در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

رشته سوپی نصف لیوان

آب گوشت یا آب معمولی 5 لیوان

آرد سفید 2 قاشق غذاخوری

روغن مایع 2 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

نخود آب پز 1 لیوان

کره 1 قاشق غذاخوری

نعنا خشک 2 قاشق چایخوری

مواد لازم برای گوشت قلقلی

گوشت چرخ نموده 250 گرم

پیاز 1 عدد

آرد سوخاری 1/5 قاشق غذاخوری

آرد سفید نصف قاشق غذاخوری

سیر 1 حبه

شیر 1/4 لیوان

نمک فلفل سیاه و قرمز به میزان کافی

زیره و آویشن به میزان کافی

دستور پخت سوپ دیوران

برای تهیه این سوپ ترکیه ای خوشمزه پیاز و سیر را پوست بگیرید و بعد از شستن با رنده ریز رنده کنید. سپس آب پیاز را بگیرید و به همراه سیر به گوشت چرخنموده اضافه کنید و مخلوط کنید.

در ادامه به گوشت ،آرد به همراه آرد سوخاری ، شیر، زیره، فلفل سیاه و قرمز ، میزانی پودر آویشن و نیز نمک اضافه کنید و با دست مواد را کاملا مخلوط کنید.

بعد از کمی ورز دادن مایه گوشت را در میزان های کوچک گلوله کنید و به شکل کوفته قلقلی در بیاورید. در پایان روی آنها را با سلفون بپوشانید و در یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید.

در مرحله بعد قابلمه ای را روی حرارت کم قرار دهید و میزانی روغن مایع را داخل آن بریزید و بعد از گرم شدن روغن آرد را به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته گردد.

سپس به آرد تفت داده شده رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و همان طور بی وقفه هم بزنید.بعد از 5 دقیقه تفت دادن رب ، نصف لیوان آب به داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله نگردد.در ادامه 5 لیوان آب گوشت یا آب معمولی را اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا آب به جوش بیاید.

بعد از به جوش آمدن مواد داخل قابلمه ،نخود پخته شده را به همراه کمی نمک و رشته اضافه کنید.

در حین پخته شدن رشته سوپ ، کوفته قلقلی های استراحت نموده را سرخ میکنیم.

برای این کار تابه ای را روی حرارت کم قرار دهید و به آن کمی روغن اضافه کنید تا داغ گردد.

حالا کوفته قلقلی ها را داخل تابه بچینید و حرارت را کمی بیشتر کنید تا رنگ کوفته ها تغییر کند.کوفته ها را با قاشق جا به جا نکنید ، بلکه فقط کافیست تابه را کمی بلند کنید و کمی چپ و راست کنید تا کوفته ها جابه جا شوند و طرف دیگر آن ها سرخ گردد.

نعناع خشک را هم با کمی کره تفت کوچکی دهید تا رنگ آن متمایل به سیاه گردد.

سپس سوپ آماده شده را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید وکوفته قلقلی ها را نیز آرام داخل آن قرار دهید و با نعناع داغ سوپتان را تزیین کنید.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه سوپ دیوران ترکیه ای با کوفته ریزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ دیوران ترکیه ای با کوفته ریزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید