سقوط نفت برنت به پایین مرز 50 دلار

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، قیمت نفت در معاملات روز جمعه بازار جهانی با نگرانیها نسبت به احتمال عدم توافق تولیدکنندگان غیراوپک با پیشنهاد جدید اوپک، حدود یک درصد نزول کرد.

سقوط نفت برنت به پایین مرز 50 دلار

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، بهای معاملات آینده نفت برنت 48 سنت معادل 0.96 درصد کاهش یافت و به 49 دلار و 48 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 38 سنت معادل 0.83 درصد کاهش یافت و به 45 دلار و 52 سنت در هر بشکه رسید.

وزیران نفت اوپک در نشست روز پنج شنبه خود موافقت کردند تولید نفت گروه اوپک پلاس را در سه ماهه دوم سال 2020 به میزان 1.5 میلیون بشکه در روز دیگر کاهش دهد و این پیمان را تا پایان سال 2020 تمدید کنند. اعضای این گروه روز جمعه با متحدانشان در وین دیدار و مذاکره خواهند کرد.

سهم کشورهای غیراوپک از این رقم 500 هزار بشکه در روز و سهم اوپک یک میلیون بشکه در روز خواهد بود. اما روسیه و قزاقستان که از متحدان اوپک هستند هنوز با این میزان کاهش موافقت نکرده اند و خطر انحلال همکاری با اوپک را از که از اواخر سال 2016 شکل گرفت، به وجود آورده اند.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که مسکو در نهایت با این پیشنهاد موافقت کند.

شرکت آر بی سی کپیتال در یادداشتی گفت اگر روسیه جواب منفی دهد، کل گروه اوپک پلاس و تمامی توافقهای تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه و همچنین نفوذ استراتژیک مسکو در خاورمیانه از هم پاشیده خواهد شد. تماسهای رده بالایی میان مسکو، ریاض و ابوظبی در جریان خواهد بود تا این توافق انجام بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک گلدمن ساکس اعلام کرده که گروه اوپک پلاس حتی با کاهش بیشتر تولید نفت قادر نخواهد بود مانع اشباع عرضه بازار نفت در سه ماهه دوم امسال و پایین رفتن قیمتها در هفته های آینده شود. این بانک آمریکایی همچنان قیمت نفت برنت را 45 دلار در هر بشکه پیش بینی و گفت تا زمانی که تقاضا بهبود پیدا نکند، شاهد بهبود مستمر قیمتها نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سقوط نفت برنت به پایین مرز 50 دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط نفت برنت به پایین مرز 50 دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید