راه اندازی تراموای هوشمند بدون راننده در شیراز

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از راه اندازی تراموای هوشمند بدون راننده (ART) در کلانشهر شیراز اطلاع داد.

راه اندازی تراموای هوشمند بدون راننده در شیراز

به گزارش خبرنگار از ، مجتبی زوربخش که در جلسه ویدئو کنفرانس با اعضای کمیسیون هوشمندسازی با اشاره به اینکه فناوری جدید تراموای هوشمند (ART) مزایای سیستم حمل و نقل اتوبوسی و ریلی را همزمان در خود دارد و در عین حال یک سیستم حرکتی سریع و از همه مهمتر دوست دار محیط زیست به شمار می رود، گفت: در جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز این سیستم نوین حمل و نقلی جهت آنالیز های کارشناسی و راه اندازی در شهر شیراز در دستور کار نهاده شد.

او با بیان اینکه ART یکی از انواع تراموا های هوشمند است اضافه نمود: این سیستم حمل و نقل هوشمند بوده و با بهره گیری از سیستم های ارتباطی و انتقال دیتا برای اولین بار در چین رونمایی شده است.

معاون شهردار شیراز عنوان نمود: این ART که 32 متر طول داشته و قابلیت حمل 300 تا 500 مسافر یا وزنی معادل 48 تن را دارد، حداکثر سرعت آن نیز 70 کیلومتر بر ساعت است و پس از 10 دقیقه شارژ باتری، تا 25 کیلومتر حرکت می نماید.

به گفته زوربخش، این سیستم حمل و نقل سریع نیازی به هیچ یک از زیرساخت های عمرانی هزینه بر و طولانی مدت ندارد و بر روی نوار هایی که به یاری خط کشی بر روی خیابان ها نهاده شده و شناسایی توسط سنسور های بر روی ART، حرکت می نماید.

زوربخش همچنین در مورد دیگر موضوع مطرح شده در کمیسیون هوشمند سازی عنوان نمود: با توجه به مزایای استفاده از فیبر نوری در زیر ساخت های مرکز کنترل ترافیک جهت انتقال اطلاعات دوربین های نظارتی و ملزومات ترافیکی سطح شهر، با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز، در آینده نزدیک این مرکز از سیستم انتقال تصاویر و داده ها بر پایه فیبر نوری بهره مند خواهند شد.

او اضافه نمود: استفاده از فیبر نوری سرعت انتقال دیتا و تصاویر را افزایش و منفعت مالی را در، درازمدت برای مجموعه شهرداری شیراز به همراه خواهد داشت.

زوربخش، در طی بازدید لیلا دودمان، رئیس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز از سیستم هوشمند پارکینگ راهنمایی گفت: اجرای سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه در پارکینگ های سطح شهر، می تواند باعث تسهیل امور مدیریتی، راحتی شهروندان در استفاده از پارکینگ ها و مدیریت زمان برای آن ها و همچنین نظارت دقیق بر اجرای مصوبات و نرخ گذاری ها گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در سرانجام اضافه نمود: در حال حاضر پارکینگ راهنمایی به سیستم مکانیزه پرداخت و شناسایی اتوماتیک ورود و خروج و همچنین سنسور های تشخیص پارک خودرو مجهز شده و در فاز بعد به سامانه مدیریت پارکینگ اینترنت اشیاء (IOT) تجهیز میگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه اندازی تراموای هوشمند بدون راننده در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی تراموای هوشمند بدون راننده در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید