راه اندازی اتوبوس های اشتراکی در تهران ، معابر شهر در تصرف اتوبوس سرویس ادارات
به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ایجاد سامانه اتوبوس های اشتراکی، مولدسازی دارایی های شرکت واحد، رده بندی شرکت های خصوصی اتوبوسرانی بر اساس کیفیت خدمات، بازسازی و نوسازی ایستگاه های اتوبوس و ضرورت برقی سازی ناوگان اتوبوسرانی را مورد تأکید قرار داد.
به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، جلال بهرامی در مجمع عمومی سالانه شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه با تأکید بر لزوم معین تکلیف و سرشماری دقیق اموال شرکت واحد، گفت: باید آخرین شرایط همه اموال این شرکت شامل تعداد اتوبوس ها، مینی بوس ها، وَن ها و سایر تجهیزات و ماشین آلات موجود آن، بررسی و به روزرسانی شود.
وی یکی از تکالیف هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت واحد، ساماندهی سرویس ادارات و مدارس به ویژه از اول مهر از طریق طراحی نرم افزاری جامع، عنوان و گفت: طبق برآوردها، تعداد زیادی اتوبوس، هر روز معابر شهر تهران را اِشغال می کنند که برخی از آن ها دارای پلاک شهرهای مختلف بوده و به عنوان سرویس کارکنان ادارات، مورد استفاده قرار می گیرند.
توقیف اتوبوس های متفرقه
معاون شهردار تهران تأکید کرد: همه اتوبوس ها و مینی بوس هایی که داخل شهر تهران، کار حمل و نقل مسافر و جابه جایی کارکنان ادارات را انجام می دهند، باید در نرم افزاری جامع که شرکت واحد طراحی می کند، ثبت نام کرده و ساماندهی شوند و هیچ اتوبوس و مینی بوسی، خارج از سیستم نظارت به سرویس دهی مشغول نباشد، ضمن اینکه پیگیری موضوع مولدسازی دارایی های شرکت واحد از طریق تشکیل کمیته ای به این منظور از اهمیت ویژه ای برخوردار دارد.
بهرامی گفت: تدوین قاعده و ضابطه مناسب برای نحوه واگذاری اتوبوس های خریداری شده به همراه نظارت و ارزیابی دائمی بر عملکرد شرکت های خصوصی اتوبوسرانی، ضرورت دارد تا بر اساس کیفیت عملکرد، نسبت به رده بندی دوره ای و فصلی آنها اقدام کنیم و واگذاری اتوبوس های تازه و ارائه خدمات و تسهیلات به آن شرکت ها را نیز بر اساس این رده بندی انجام دهیم.
او افزود: یکی از موضوعات مهم، معین تکلیف پلاک اتوبوس های مستهلک است، چرا که به نظر می رسد برخی از پلاک های شرکت واحد بر روی برخی از اتوبوس های متفرقه که متعلق به این شرکت نیستند، نصب شده اند و لازم است با همکاری پلیس راهور، پلاک هایی که به نام شرکت واحد صادر شده با اتوبوس های فعال در شهر، تطبیق داده شده و اتوبوس های متخلف، شناسایی و توقیف شوند.
بازسازی ایستگاه های اتوبوس
بهرامی گفت: اوضاع ایستگاه های اتوبوس مناسب نیست و بسکمک از آن ها فرسوده شده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و از این رو، باید ظرف یک ماه، گزارشی از شرایط ایستگاه ها تهیه شود تا اگر اعتباراتی خارج از بودجه مصوب شرکت واحد به این منظور مورد نیاز است، نسبت به پیگیری و تأمین آن اقدام کنیم، ضمن اینکه اصلاح خطوط اتوبوسرانی نیز باید به سرعت انجام شود.
او افزود: ناوگان اتوبوسرانی شامل مینی بوس، میدل باس و اتوبوس باید برقی شود که البته تحقق این مسئله، نیازمند انجام مطالعات و تأمین زیرساخت های لازم است که تلاش می کنیم با کمک گرفتن از منابع صرفه جویی مصرف بنزین و از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید، سیستم اتوبوسرانی تهران را برقی کرده و تا جای ممکن از خرید اتوبوس های دیزلی یا گازسوز پرهیز کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ضرورت راه اندازی اتوبوس های ویژه اشتراکی و اختصاص 20 درصد از ظرفیت روزانه ناوگان به ارائه خدمات ویژه در قالب اتوبوس های اشتراکی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این شیوه، شهروندانی که در طول چند ماه یا یک سال، در زمان معین از مسیر معینی تردد می کنند، می توانند با کمک اپلیکیشن، نوع اتوبوس و صندلی خود را به صورت ثابت معین کرده و نسبت به خرید بلیت فصلی یا سالانه اقدام کنند که استفاده از این شیوه برای افراد شاغل و دانش آموزان و دانشجویان، بسیار مفید خواهد بود.
منبع: همشهری آنلاین