خط فراوری باطری خودروهای برقی در ایران راه اندازی خواهد شد

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران از بومی سازی و فراوری ده ماده پر مصرف صنعت نفت در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران اطلاع داد. خط فراوری باطری خودروهای برقی در ایران بزودی راه اندازی خواهد شد.

خط فراوری باطری خودروهای برقی در ایران راه اندازی خواهد شد

وبلاگ جعبه گیگابایتی - مسعود کمبرانی با اشاره به فراوری ده ماده پرمصرف صنعت نفت در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی به دیگر فراوریات مهم پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران اشاره نمود. او گفت: کریستالیزاتور از دیگر فراوریات پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران است که نقش مهمی در صنایع فولاد، آلومینیوم و مس دارد. ضمن بی احتیاجی از واردات این ماده ارزش اضافه کرده بسیار زیادی دارد.

بومی سازی ابرخازن های الکتروشیمیایی

وی با اشاره به بومی سازی ابرخازن های الکتروشیمیایی به وسیله این پژوهشکده توضیح داد: باتوجه به دور شدن از انرژی فسیلی و فراوری ماشین های برقی و الکتریکی احتیاج به ابرخازن ها و باطری شارژ سریع رو به افزایش است و در علوم مختلفی از جمله هوا و فضا کاربرد حیاتی دارند. به گونه ای که کشورهای پیشرفته در حال سرمایه گذاری های چند ده میلیون دلاری در این زمینه هستند اما محدودیت بودجه در ایران اجازه چنین سرمایه گذاری را نمی دهد.

کمبرانی با اشاره به اینکه در این زمینه تحقیقات خوبی به وسیله جهاد دانشگاهی صورت گرفته و تجهیزات خوبی در قالب طرح های فناورانه خریداری شده، توضیح داد: با حمایت مجلس و دولت احتیاجمند راه اندازی خط فراوری هستیم که امیدواریم در سال 1401 انجام گردد.

وی اضافه کرد: در این طرح چند ابر خازن با ظرفیت خازنی در حدود 360 فاراد مطابق با نمونه های تجاری شرکت های معتبر بومی سازی می گردد.

مسائل فراوری ابر خازن ها چیست؟

رئیس پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران با اشاره به مسائل فراوری این ابرخازن ها ادامه داد: بسیاری از تجهیزات ساخت ابرخازن ها وارداتی است و چندین ماه در گمرک مانده است. از طرفی حدود 30 میلیارد تومان برای راه اندازی خط فراوری صنعتی این محصول مورد احتیاج است و سرمایه گذار یا دریافت ردیف بودجه برای این مهم لازم است.

منبع: ایسنا

مشخصات فنی تارا برقی چیست؟ / الگوبرداری از تکنولوژی تسلا؟
موتور سه سیلندر یک لیتری ایران خودرو چیست؟ / همراه مشخصات کامل فنی
مسائل موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5
خانواده موتور EF7 در دست توسعه
تست و آنالیز میتسوبیشی میراژ در ایران و آنالیز موتور آن
منبع: بیت ران

به "خط فراوری باطری خودروهای برقی در ایران راه اندازی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری باطری خودروهای برقی در ایران راه اندازی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید