بهینه سازی مصرف آب با ساخت شیرآلات نی دار

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمدحسین دهقان دهنوی مدیر عامل شرکت یک دانش بنیان و از کارآفرینان برتر کشور در خصوص فراوریات این مجموعه، گفت: 16 سال است که در امر بهینه سازی مصرف آب فعالیت می کنم و خوشبختانه توانستم 12 اختراع را با تاییدیه وزارت نیرو و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور به ثبت برسانم که چهار مورد از این اختراعات تجاری سازی شده و به فراوری انبوه رسیده اند.

بهینه سازی مصرف آب با ساخت شیرآلات نی دار

دهقان دهنوی یکی از مهم ترین اختراعات خود را شیرآلات نی دار ذکر کرد و گفت: با استفاده از این شیرآلات که می تواند جایگزین شیرهای معمولی در آبسردکن ها گردد برای نوشیدن آب نیازی به لیوان های یک بار مصرف نخواهد بود و کافی است نی پلاستیکی کوچک یکبار مصرفی را از جعبه کنار آب سردکن برداریم و در سوراخ تعبیه شده در شیر آب قرار دهیم. با فشار شاسی شیر و قراردادن نی در دهان، آب به مقدار دلخواه و با فشار از پیش تنظیم شده نوشیده می گردد در سرانجام شیر را در مقابل جعبه تخلیه نی قرار می دهیم تا نی به داخل جعبه منتقل گردد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شیرآلات پدالی هم فراوری کردیم که بر روی دوش حمام قابل نصب است. سایه بان کولر، فراوری دیگر ما است که تماما در راستای بهینه سازی مصرف آب است. این محصول که چندین سال است در کشور استفاده می گردد هم توجیه مالی دارد و هم بسیار کاربردی است.

این کارآفرین نمونه کشور ادامه داد: این محصولات با توجه به تازگی و پرمصرف بودن می توانند به اشتغالزایی یاری نمایند. در حال حاضر در این رکت دانش بنیان 30 نفر مشغول به کار هستند که این تعداد می تواند تا 200 نفر افزایش یابد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص ارائه محصولات خود منطقه ها محروم گفت: هر جا آب هست محصولات ما آنجا می تواند جایگاه داشته باشد. این فراوریات به ویژه در منطقه ها محرومی که آب آشامیدنی سالم ندارند بسیار کاربردی است و می تواند موجب 50 تا 60 درصد کاهش مصرف آب گردد.

دهقان دهنوی توضیح داد: با این محصولات فقط جلوی اسراف و هدررفت آب گرفته می گردد و بدون اینکه مصرف نمایندگان کمبود آب را احساس نمایند می توانند به هر مقدار آب دلخواه را مصرف نمایند.

این مخترع با اشاره به شعارهای زیادی که در خصوص صرفه جویی در مصرف آب داده می گردد، گفت: مدام گفته می گردد آب کم است و صرفه جویی کنید. آب نبض زندگی است. طرح های این مجموعه دانش بنیان دقیقا در جهت این بوده که این شعارها عملی گردد و آب حفظ گردد. باید امکاناتی فراهم گردد که جلوی اسراف آب را بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که چه انتظاری از دولت دارید، اعلام کرد: ما هیچ انتظاری نداریم جز اینکه مسولان محصولات ما را ببینند و در منزل خود استفاده نمایند و اگر دیدند کارایی دارد و واقعا باعث صرفه جویی می گردد دستور خرید این محصولات برای ادارات کشور را صادر نمایند. ما با صرف هزینه میلیاردی، آزمون و خطاهای لازم را انجام دادیم. اشتغال ایجاد کردیم.کارخانه احداث کردیم و فراوری انبوه داریم. فقط مسولان این محصولات را ببینند و در صورت تایید دستور استفاده از آنها را بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بهینه سازی مصرف آب با ساخت شیرآلات نی دار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهینه سازی مصرف آب با ساخت شیرآلات نی دار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید