برترین مولتی متر برای تعمیرات (معرفی چند مولتی متر حرفه ای)

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، مولتی متر یکی از ابزارهای اصلی تکنسین هایی است که کار تعمیرات لوازم الکترونیک را انجام می دهند. به همین علت تصمیم گرفتیم این مقاله را به معرفی برترین مولتی متر برای تعمیرات حرفه ای اختصاص دهیم. شما برای کسب اطلاعات کامل درباره این موضوع می توانید از هدایت کارشناسان مجموعه آوازک بهره مند شوید. شماره تماس مجموعه 02191016050 است.

برترین مولتی متر برای تعمیرات (معرفی چند مولتی متر حرفه ای)

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • مولتی متر چیست و چه اهمیتی در تعمیرات دارد؟
  • برترین مولتی متر برای تعمیرات حرفه ای کدام است؟
    • 1- مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-C100)
    • 2- مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-A600)
    • 3- مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-3003)
    • 4- مولتی متر هوشمند دیجیتال زیکو (ZM-S100)
    • 5- مولتی متر حرفه ای یونیتی (UNI-T UT191E)
    • 6- مولتی متر دیجیتال (Mastech) (MS8251B)
    • 7- کالیبراتور مولتی فانکشن فلوک (Fluke 789 ProcessMeter)
    • 8- مولتی متر دیجیتال پرتابل فلوک (Fluke 115)
    • 9- مولتی متر دیجیتال یاکسون (+YAXUN 9205A)
    • 10- مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-1002A)
      • کلام آخر

مولتی متر چیست و چه اهمیتی در تعمیرات دارد؟

همانطور که از نام مولتی متر (Multi Meter) برمی آید، دستگاهی است که برای سنجش میزان چند متغیر مانند توان، جریان الکتریکی و آمپر به کار می رود. هنگامی که کارشناسان الکترونیک یا تعمیرکاران از برترین مولتی برای تعمیرات استفاده می نمایند، اعدادی را به صورت دیجیتالی روی نمایشگر دستگاه مشاهده می نمایند.

اهمیت مولتی متر اینجا تعیین می گردد که مقایسه اعداد نمایش داده شده و معیارهای مورد نظر به وسیله تعمیرکاران نشان می دهد که آیا دستگاه درست کار می نماید یا خیر. حتی عیوب احتمالی را در موارد تعمیرات حرفه ای می توان استنتاج کرد. اما آنچه اهمیت دارد، استفاده از دستگاهی است که به عنوان برترین مولتی متر برای تعمیرات در موارد حرفه ای شناخته می گردد.

برترین مولتی متر برای تعمیرات حرفه ای کدام است؟

اکنون فرصت مناسبی وجود دارد که بتوان چند مولتی متر پرکاربرد را معرفی کرد. مواردی که در صدر لیست برترین مولتی متر برای تعمیرات به حساب می آیند. زیکو (Zico) یکی از برندهای شناخته شده در فراوری مولتی متر است. آنچه باعث محبوبیت انواع به ویژه انواع شده، کیفیت محصولات و قیمت نسبتاً مناسب آن است.

برای مثال می توانیم به مولتی متر دیجیتال زیکو مدل (ZM-C100)، مولتی متر هوشمند دیجیتال زیکو مدل (ZICO ZM-S100)، مولتی متر حرفه ای یونیتی (UNI-T UT191E) و مولتی متر دیجیتال زیکو مدل (ZM-A600) اشاره کنیم که خرید آنها به وسیله فروشگاه اینترنتی نیز امکان پذیر است.

1- مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-C100)

مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-C100) یکی از برترین مدل های مولتی متر برای تعمیرات حرفه ای است. این دستگاه طبق استاندارد (CE) بوده و می تواند چندین پارامتر از جمله جریان، ولتاژ، مقاومت، فرکانس و حتی دما را بسنجد. مولتی متر (ZM-C100) دارای قابلیت های (TRUE RMS) و (NCV) است.

با دکمه (Data Hold) امکان ثبت داده ها را برای تعمیرکاران فراهم می نماید. هنگام کار با دستگاه می توان از نور پس زمینه، ویژگی فلش لایت و سیستم خاموش شدن اتوماتیک استفاده کرد.

2- مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-A600)

(ZM-A600) را می توان برترین مولتی متر برای تعمیرات معرفی کرد. این دستگاه قابلیت میزان گیری دما، ولتاژ، جریان و مقاومت را دارد و با دکمه (Hold on) می توان اطلاعات ارائه شده را ثبت کرد. وجود امکاناتی مانند (Auto Range)، (TRUE RMS)، (NCV)، (Backlight) و مواردی از این قبیل مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-A600) را به دستگاهی کارآمد برای تعمیرکاران خبره تبدیل نموده اند.

3- مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-3003)

مولتی متر دیگری که در گروه برترین مولتی متر برای تعمیرات قرار گرفته است، مدل (ZM-3003) است که زیکو روانه بازار نموده است. داشتن قابلیت نور پس زمینه بک لایت باعث شده که بتوان از این دستگاه در تاریکی نیز استفاده کرد. اگر باتری شارژ کمی داشته باشد، به کاربر هشدار داده می گردد.

قابلیت (True-RMS) در (ZM-3003) به تعمیرکاران یاری می نماید که جریان (AC) را با دقت بالایی میزان گیری نمایند. در حالی که امکان سنجش دما، تست دیود و تست اتصال کوتاه نیز وجود دارد. شما با مطالعه راهنمای خرید مولتی متر در سایت آوازک می توانید آن را به سهولت بخرید.

4- مولتی متر هوشمند دیجیتال زیکو (ZM-S100)

تعمیرکاران در صنعت برق و الکترونیک به خوبی می دانند که خرید مولتی متر هوشمند ارزش بسیاری در کارهای حرفه ای دارد.

قابلیت نمایش تا چهار رقم تا 4000 روی صفحه نمایش، ویژگی خاموش شدن اتوماتیک، هشدار در صورت ضعیف شدن باتری و میزان گیری پارامترهایی مانند ولتاژ، جریان و مقاومت برای افرادی که به صورت حرفه ای کار می نمایند، اهمیت بسیاری دارد. به خصوص که ساختار آن به گونه ای طراحی شده که استفاده از آن در تاریکی با نور (Backlight) امکان پذیر است.

5- مولتی متر حرفه ای یونیتی (UNI-T UT191E)

اکنون بهتر است سراغ برترین مولتی متر برای تعمیرات حرفه ای از برند یونیتی برویم. برند یونیتی در حوزه فراوری ابزارهای سنجش پارامترهای مهم در صنعت الکترونیک سابقه درخشانی دارد. مولتی متر (UNI-T UT191E) نیز یکی از همان ابزارهاست. این مولتی متر توانایی میزان گیری دقیق و خواندن ولتاژ، مقاومت و جریان (AC) و (DC) را دارد. در حالی که با دکمه (Data Hold) می توان اطلاعات را در حافظه ذخیره کرد.

فیلتر پایین گذر (LPF) در (UNI-T UT191E) به کاهش نویز و پردازش مناسب سیگنال و میزان گیری دقیق تر ولتاژ یاری می نماید. این در حالی است که مولتی متر یونیتی مذکور قابلیت نمایش داده ها تا 6000 میزان را نیز دارد. گذشته از آن قابلیت های (Auto Range) و (Manual Range)، تست دیود و تست پیوستگی و بعلاوه وجود نشانگر ضعیف بودن باتری دستگاه برای تعمیرکاران حرفه ای اهمیت قابل توجهی دارد.

6- مولتی متر دیجیتال (Mastech) (MS8251B)

مستک یک برند چینی است که توانسته مولتی متر های حرفه ای رضایت بخشی فراوری کند. مولتی متر (MS8251B) بدنه محکمی دارد و کارشناسان و تعمیرکاران در محیط های آموزشی، کارگاهی و کارخانه ها از آن استفاده می نمایند. این دستگاه می تواند مقاومت، جریان، فرکانس و ولتاژ را به طور دقیق میزان گیری کند.

در حالی که خاموشی اتوماتیک، نمایشگری با نور بک لایت و قابلیت تست دیود و تست پیوستگی بر حرفه ای بودن (MS8251B) افزوده اند. شما می توانید مذکور را از فروشگاه اینترنتی معتبر آوازک انجام دهید.

7- کالیبراتور مولتی فانکشن فلوک (Fluke 789 ProcessMeter)

یکی از مولتی مترهایی که به وسیله برند معروف فلوک ساخته شده، کالیبراتور مولتی فانکشن (Fluke 789 ProcessMeter) است. تعمیرکاران حرفه ای برای میزان گیری دقیق ولتاژ، جریان، مقاومت، فرکانس و دما می توانند از این دستگاه استفاده نمایند. در حالی که امکان نمایش همزمان درصد مقیاس و میلی آمپر جریان خروجی دستگاه الکترونیک را دارد. به همین علت به عنوان برترین مولتی متر برای تعمیرات شناخته شده است.

8- مولتی متر دیجیتال پرتابل فلوک (Fluke 115)

برای افرادی که قصد دارند به صورت حرفه ای کار تعمیرات لوازم الکترونیک را انجام دهند، مولتی متر دیجیتال پرتابل فلوک (Fluke 115) می تواند یکی از برترین گزینه ها باشد.

فناوری های (Auto Alert) و (Auto Volt)، قابلیت سنجش فرکانس، ظرفیت خازنی، مقاومت، ولتاژ، جریان و بعلاوه نمایش حداقل، میانه و حداکثر مقادیر پارامترها از امکانات (Fluke 115) هستند. به همین علت بسیاری معتقدند که (Fluke 115) برترین مولتی متر برای تعمیرات به شمار میرود.

9- مولتی متر دیجیتال یاکسون (+YAXUN 9205A)

به جرأت می توان گفت (YAXUN 9205A+) از اساسی ترین ابزار موجود در آزمایشگاه ها و تعمیرگاه های الکتریکی به شمار میرود. برترین مولتی متر برای تعمیرات توانایی های میزان گیری پارامترهایی مانند جریان، مقاومت، ولتاژ و تست اتصالات را در مدار الکتریکی و البته در طیفی از مقادیر دارد.

مولتی متر چینی یاکسون، باتری 9 ولتی کتابی دارد و قابل تعویض است. با این دستگاه می توان تست دیود، میزان گیری (hFE) ترانزیستور و سنجش ظرفیت خازن را انجام داد. به همین علت در میان مهم ترین وسایل آزمایشگاهی و کارگاهی محسوب می گردد.

10- مولتی متر دیجیتال زیکو (ZM-1002A)

در انتهای مطلب حاضر به معرفی یکی دیگر از مولتی مترهای زیکو می پردازیم که (ZM-1002A) نام دارد. این دستگاه اعداد را تا چهار رقم و تا عدد 6000 نشان می دهد، به نور پس زمینه بک لایت مجهز است و کار سنجش دما، فرکانس، مقاومت، جریان و ولتاژ را انجام می دهد.

امکان تشخیص ولتاژ غیرتماسی (NVC)، هشدار ضعیف شدن باتری و امکان خاموش شدن اتوماتیک از ویژگی های مهم این مولتی متر زیکو به شمار می روند. ضمناً از قلم نیاندازید که مشاهده اطلاعات کامل این محصول در نیز امکان پذیر است.

کلام آخر

در این مطلب شما را با ده مولتی متر آشنا کردیم که در لیست برترین مولتی متر برای تعمیرات قرار دارند. شما می توانید برای دریافت مشاوره از کارشناسان و خرید مولتی متر مورد نظر خود از سایت آوازک اقدام کنید. شماره 02191016050 در ساعات اداری جوابگوی شماست.

منبع: شبکه چی

به "برترین مولتی متر برای تعمیرات (معرفی چند مولتی متر حرفه ای)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مولتی متر برای تعمیرات (معرفی چند مولتی متر حرفه ای)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید