بلینکن: نگران وخامت اوضاع انسانی قره باغ هستیم، لاچین باید باز گردد

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه کشورش به شدت نگران وخامت سریع شرایط انسانی در قره باغ است، اظهار کرد که استفاده از زور برای حل و فصل اختلافات، غیرقابل قبول است.

بلینکن: نگران وخامت اوضاع انسانی قره باغ هستیم، لاچین باید باز گردد

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در سخنانی گفت: ما متذکر می شویم که محموله های بشردوستانه در نزدیکی دو مسیر لاچین و آغ دام قرار دارند و درخواست خود را برای باز کردن فوری و همزمان هر دو کریدور برای اطمینان از تحویل محموله های بشردوستانه بسیار مورد احتیاج به مردان، زنان و بچه ها قره باغ کوهستانی تکرار می کنیم.

بلینکن با تأکید بر اینکه استفاده از زور برای حل و فصل اختلافات غیرقابل قبول است، توضیح داد: ما بعلاوه قویا از رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان می خواهیم که از هرگونه اقدامی که تنش را افزایش می دهد یا از این هدف می کاهد، خودداری نمایند.

بلینکن در ادامه اضافه نمود: با توجه به افزایش تنش ها در قفقاز جنوبی، ایالات متحده قاطعانه به حمایت خود از کوشش های ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای حل و فصل مسائل حل نشده به وسیله گفت وگوی مستقیم به منظور دستیابی به صلحی پایدار ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما بار دیگر تکرار می کنیم که هرگونه توافق صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید از حقوق و امنیت مردم قره باغ محافظت کند.

آنتونی بلینکن گفت که ایالات متحده بار دیگر تأکید می نماید که تنها راه پیشبرد صلح، گفت وگو و عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر اساس احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر است.

منبع: فرارو

به "بلینکن: نگران وخامت اوضاع انسانی قره باغ هستیم، لاچین باید باز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: نگران وخامت اوضاع انسانی قره باغ هستیم، لاچین باید باز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید