بررسی حرکات اصلاحی نوآموزان در برنامه سنجش

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی از بررسی حرکات اصلاحی نوآموزان در برنامه سنجش با همکاری معاونت تربیت بدنی خبر داد.

بررسی حرکات اصلاحی نوآموزان در برنامه سنجش

به گزارش خبرگزاری وبلاگ جعبه گیگابایتی به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای سید جواد حسینی، با تأکید بر این که آزمون های پایانی دانش آموزان استثنایی غیرحضوری است، گفت: با توجه به شرایط ویژه دانش آموزان استثنایی، آزمون های پایه نهم دوره متوسطه اول نیز غیرحضوری برگزار می شود.

وی افزود: آزمون های نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم حضوری است و نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان استثنایی پایه دوازدهم کاردانش به استان ها واگذارشده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بابیان این که سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از خرداد شروع خواهد شد، گفت: برنامه سنجش از سال 72 شروع شده و پوشش این برنامه در سال 99 و برغم شرایط کرونایی به 98 و 8 دهم درصد رسیده است.

آقای حسینی افزود: سال جاری پیش بینی می شود تعداد نوآموزان مراجعه کننده به پایگاه های سنجش 400 هزار نفر افزایش داشته باشد لذا در سال جاری تعداد پایگاه های سنجش و آزمون گیرنده ها افزایش یافته است.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی، شرح داد: در برنامه سنجش سال جاری، سنجش حرکات اصلاحی نوآموزان نیز با همکاری معاونت تربیت بدنی انجام خواهد شد و غربالگری نشانگان اختلالات یادگیری برای نخستین بار در سال 1400 انجام می شود.

شایان ذکر است؛ بیش از 11 هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان روستایی و عشایری هستند که در مدارس استثنایی خاص و کلاس های ضمیمه در حال تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بررسی حرکات اصلاحی نوآموزان در برنامه سنجش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی حرکات اصلاحی نوآموزان در برنامه سنجش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید