اولین فوتبالیستی که در پنج جام جهانی گلزنی کرد، رکورد تاریخی رونالدو

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، کریستیانو رونالدو با گلزنی در بازی امشب پرتغال مقابل غنا به تنها فوتبالیستی تبدیل شد که پیروز شده در پنج جام جهانی گلزنی کند.

اولین فوتبالیستی که در پنج جام جهانی گلزنی کرد، رکورد تاریخی رونالدو

درحالیکه تیم ملی پرتغال امشب اولین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر را در مقابل غنا شروع نموده است کریستیانو رونالدو، ستاره بزرگ پرتغال، در این بازی اولین گل مسابقه و تیمش را به ثمر رساند. اما این گل برای رونالدو گلی تاریخساز بود.

کریستیانو رونالدو با این گل که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید به تنها فوتبالیست در تاریخ جام های جهانی تبدیل شد که در پنج جام جهانی پیروز به گلزنی شده است.

کاپیتان 37 ساله تیم ملی پرتغال اولین حضور خود در جام های جهانی را در سال 2006 تجربه کرد. جالب اینجا است که اولین مسابقه رونالدو در آن جام جهانی در ملاقات پرتغال مقابل ایران بود که با فزونی 2-0 سلسائو به سرانجام رسید. رونالدو در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هم برای کشورش به میدان رفت و در جریان فزونی 7-0 پرتغال مقابل کره شمالی یک گل به ثمر رساند.

رونالدو در جام جهانی 2014 برزیل در اوج دوران فوتبالی خود قرار داشت، ولی در این رقابت ها هم تنها یک گل به ثمر رساند و در جریان پیروزی 2-1 تیم ملی کشورش مقابل غنا پیروز به گلزنی شد. برترین آمار گلزنی رونالدو در جام های جهانی تا این لحظه در تورنمنت 2018 روسیه به دست آمد که او پیروز شد چهار گل برای پرتغال به ثمر برساند.

رونالدو با گلزنی در بازی امشب نامش را به عنوان اولین فوتبالیستی ثبت کرد که در پنج دوره جام جهانی گلزنی نموده است. پله، اوه زیلر، میروسلاو کلوزه و لیونل مسی تنها بازیکنانی هستند که در چهار دوره جام جهانی گلزنی نموده اند.

لیونل مسی هم در اولین بازی تیم ملی کشورش در جام جهانی 2022 قطر با اینکه در جریان شکست 2-1 آلبی سلسته مقابل عربستان تنها گل آرژانتین را به ثمر رساند، ولی با این وجود نتوانست به رکوردی برسد که رقیب ازلی او کریستیانو رونالدو امشب به آن دست یافت. مسی هم مثل رونالدو اولین حضورش در جام های جهانی را در تورنمنت 2006 تجربه کرد و پیروز شد در آن رقابت ها گلزنی کند. مسی در دومین بازی آرژانتین در مرحله گروهی مقابل صربستان از روی نیمکت به زمین آمد و در دقیقه 88 اولین گل خود در جام جهانی و چهارمین گل آرژانتین در آن بازی را به ثمر رساند.

اما مسی در جام جهانی 2010 یکی از بدترین جام های جهانی خود را تجربه کرد و نتوانست گلی به ثمر برساند. مسی با اینکه در این دوره در پنج مسابقه حضور داشت، ولی تنها نزدیک شدن او به گل زدن در بازی مرحله یک هشتم نهایی بود که در جریان پیروزی 3-1 آرژانتین مقابل مکزیک به کارلوس ته وز یک پاس گل داد. اما رونالدو در این دوره از جام جهانی در جریان پیروزی 7-0 پرتغال مقابل کره شمالی هم پاس گل داد و هم گل ششم کشورش را به ثمر رساند تا امشب بتواند به رکورد گلزنی در پنج جام جهانی پیاپی دست پیدا کند. رکوردی که مسی به علت ناکامی در جام جهانی 2010 به آن نخواهد رسید.

وبلاگ جعبه گیگابایتی ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اولین فوتبالیستی که در پنج جام جهانی گلزنی کرد، رکورد تاریخی رونالدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین فوتبالیستی که در پنج جام جهانی گلزنی کرد، رکورد تاریخی رونالدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید