از تاثیر طول محتوا در سئو چه می دانید؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، همه کسانی که در زمینه seo فعالیت می نمایند درگیر موضوع انتخاب طول محتوا در سئو هستند. در واقع الگوریتم های موتورهای جستجو و فیلترهای فعال در طول زمان بارها تغییر نموده اند؛ بنابراین هیچ کس نمی تواند ادعا کند که تغییرات دیگری رخ نخواهد گرفت و یک استراتژی واحد برای رشد در فضای وب وجود دارد. ابزارهای آنالیز صفحه به همین علت ایجاد شد تا کارشناسان سئو بتوانند مسیرهای تخصصی خود را طراحی نمایند. این بار قصد داریم موضوع طولانی بودن محتوا را از منظر کارشناسی و البته تجربی آنالیز کنیم. نکات مهم در انتخاب طول مطلب و بعلاوه آنالیز فاکتورهای مهم رتبه بندی در این مورد را با شما در میان بگذاریم.

از تاثیر طول محتوا در سئو چه می دانید؟

اهمیت محتوا

در مبحث سئو باید به نکات مهم و ضروری توجه کرد. به عبارت دیگر، بیشتر کارشناسان و کارشناسان بزرگ سئو معتقدند که محتوا یکی از دلایل اصلی موفقیت یک سایت می باشد. همان محتوایی که در قالب مطالب روزانه، اخبار، محصولات نو و ... به سایت خود اضافه می کنید. هنگام دریافت خدمات سئو در نظر داشته باشید که فراوری محتوای سایت شامل تعرفه سئو پروژه شما به شمار میرود و شما نبایستی هزینه بیشتری در این خصوص پرداخت نمایید.

طول محتوا در سئو بسیار مهم است، زیرا نشان می دهد که محتوای شما بر اساس اصول سئو چقدر پیشرفت نموده و البته تا چه میزان احتیاجهای کاربر را برآورده می نماید و کاربر را جذب می نماید و معین می نماید که چقدر به هدف مخاطبان خود نزدیک بوده اید و کاربر چقدر به شما اعتماد دارد و ارائه برترین محتوا به او باعث می گردد ترافیک بیشتری دریافت کنید، زمان بیشتری را در وب سایت خود به وسیله مخاطبان خود صرف کنید و به دلایل مختلف، گوگل تشخیص می دهد که محتوای شما از ارزش بالایی برخوردار می باشد. به طورکلی، بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو چیزی جدا از محتوا نیست. به همین علت گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت زیادی به محتوا می دهند.

مزایای طول محتوا در سئو

· دریافت بک لینک باکیفیت بالا: بیشتر وبلاگ نویسان با نوشتن محتوای طولانی و باکیفیت، شانس خود را برای دریافت بک لینک افزایش می دهید.

· افزایش اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی: یکی از مهم ترین مزایای طول محتوا در سئو، نرخ بالای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است. محتوای طولانی معمولاً مزایای زیادی برای مخاطب به همراه دارد و مخاطب ترغیب می گردد آن را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارد.

· امتیاز بالاتر در گوگل: گوگل یک الگوریتم هوش مصنوعی به نام RankBrain دارد که به ارائه محتوای مرتبط تر به کاربران یاری می نماید. وقتی محتوای طولانی می نویسید، از کلمات کلیدی بیشتری استفاده می کنید و این الگوریتم گوگل محتوای شما را راحت تر شناسایی می نماید؛ بنابراین محتوای شما با کلمات کلیدی موردنظر رتبه بهتری در گوگل خواهد داشت.

· افزایش زمان حضور مخاطب در سایت: با انتشار مطالب طولانی، مخاطب زمان بیشتری را در سایت شما صرف می نماید و احتمال بسته شدن سریع صفحه کاهش می یابد. مدت زمان حضور کاربر در سایت یکی از متغیرهای مهمی است که گوگل به آن اهمیت زیادی می دهد و تأثیر بسزایی در امتیاز سایت دارد.

· محتوای همواره سبز: بیشتر مقالات طولانی مدت محتوای همواره سبز هستند که مزایای طول محتوا در سئو را ارائه می دهند. از طرفی یک مقاله طولانی به تنهایی می تواند باعث افزایش بازدید و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو گردد.

همه موارد فوق باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری می گردد؛ بنابراین افزایش نرخ تبدیل را نیز می توان یکی از مزیت های محتوای طولانی دانست. به عنوان یک فراورینماینده محتوا، تمرکز شما باید روی ایجاد محتوای طولانی (بیش از 400 کلمه) و باکیفیت بالا باشد و هرگز از کیفیت و خوانایی متن خود غافل نشوید.

آیا همواره احتیاج به نوشتن محتوا طولانی هست؟

خب این سؤالی است که پاسخ آن به احتیاج شما بستگی دارد. گاهی اوقات برای درک بیشتر در خصوص موضوعی خاص باید ساعت ها صحبت کنید، گاهی اوقات با یک متن کوتاه می گردد آن موضوع را اعلام کرد.

اگرچه طول محتوا در کسب رتبه تأثیر دارد، اما عملکرد آن همان چیزی است که کاربر انتظار دارد؛ بنابراین به جای اینکه طول مطالب خود را 2000 کلمه تنظیم کنید، سعی کنید مطالب کافی و مفیدی بنویسید که جوابگوی احتیاج مخاطب باشد. به عبارتی طول محتوا در سئو را فدای کیفیت آن نکنید.

طول محتوا در هر صفحه از سایت چقدر باشد؟

تا همین چند سال پیش اگر از برترین شرکت سئو هم می پرسیدید که محتوای وبلاگ ما چقدر باید باشد تا ترافیک بیشتری جذب کنیم، با علت و ارائه مستندات کاری خود می گفت که حدود 250 کلمه برای یک وبلاگ مناسب است. بعضی دیگر حتی فکر می کردند که محتوای 250 کلمه ای طولانی و خسته نماینده است.

اما امروزه می بینیم که بسیاری از وبلاگ های معتبر مقالات و مطالبی بین 1500 تا 5000 کلمه را در اختیار کاربران قرار می دهند. در حال حاضر در دنیای سئو اصطلاح thin content را داریم که به محتوای 300 کلمه یا کمتر اشاره دارد. محتوای با طول کم، اساساً شامل اخبار یا توضیحات کوتاه در خصوص یک محصول خاص می باشد و اگر در جایی غیر از این مواقع استفاده گردد، کیفیت چندانی برای سئو نخواهد داشت.

همه این توضیحات نشان می دهد که معیاری که چند سال پیش معتبر و مناسب بود، اکنون ارزش چندانی در سئو ندارد. اگر به 10 مقاله برتر گوگل در موضوعات مختلف نگاه کنید، متوجه خواهید شد که میانگین طول محتوا در سئو این صفحات 2000 کلمه یا بیشتر است. چون محتوای طولانی تر شانس بیشتری برای رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل خواهد داشت. در واقع، ازآنجایی که اشتراک گذاری های محتوای طولانی بک لینک بیشتری دریافت می نمایند، سریع تر رتبه بندی می شوند.

سخن خاتمهی

طول محتوا می تواند عوامل زیادی را فعال کند که به تعریف محتوای باکیفیت برای کاربران و موتورهای جستجو یاری می نماید:

· باارزش و باکیفیت

· جامع و کامل بودن

· نگه داشتن کاربر در صفحه تاحدامکان

· برچسب ها و توضیحات مجذوب کننده

در خاتمه مقاله باید توجه داشته باشیم که هدف شما از نوشتن محتوا نباید افزایش تعداد کلمات متن در سئو باشد، بلکه باید برای کیفیت محتوا و کاربرپسند بودن آن وقت بگذارید. اگر هدف شما از نوشتن مقاله برآوردن احتیاج کاربران است، مطمئن باشید که حدبیشتر جذب را از گوگل تجربه خواهید کرد و فروش خوبی خواهید داشت. امیدوارم با مطالعه این مقاله از تأثیر طولانی بودن طول محتوا در سئو سایت مطلع شده باشید.

همکاری برترین کار آفرین های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال 1391 باهدف یاری به مشاغل و کسب وکار های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با برترین کار آفرینان و صاحبان برند های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به دست آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب وکاری می باشد.

همین طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه اندازی کسب وکارهای نوپا در حوزه های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن ها به شرکت های موفقی در زمینه های طراحی سایت، بهینه سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم افزار تبدیل شده اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده گردد، به یک سفارش پروژه سئو احتیاجمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و بررسی سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه سازی وب سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه های او، سایت شما پس از بهینه سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می گیرد. همین امر باعث می گردد که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب عایدی و سود بیشتر شما گردد.

اگر شما هم علاقه مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه ریزی کنید و با تبادل نظر با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

منبع: همگردی

به "از تاثیر طول محتوا در سئو چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تاثیر طول محتوا در سئو چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید