آیا امریکا المپیک زمستانی پکن را بایکوت می نماید؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، رئیس جمهور امریکا از بایکوت دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی چین که فوریه 2022 انجام می گردد اطلاع داد.

آیا امریکا المپیک زمستانی پکن را بایکوت می نماید؟

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ملاقاتی با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به خبرنگاری پاسخ داد که درباره بایکوت بازی های المپیک زمستانی پکن سوال پرسید و بایدن هم پاسخ داد که چنین طرحی مدنظر است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز پنجشنبه درباره این مساله نظری نداد اما این را هم گفت که دولت بایدن نگران نقض های حقوق بشری در چین است.

وی اضافه نمود: یکسری عوامل هستند که ما آنها در در نظر داریم.

اظهارات بایدن سه روز پس از نشست مجاری با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین مطرح شد که در آن، رئیس جمهوری آمریکا مساله نقض های حقوق بشری در چین و یکسری مسائل پر تنش در روابط بین دو کشور را عنوان نمود.

چند تن از قانونگذاران آمریکایی و مدافعان حقوق بشر بارها خواهان بایکوت بازی های المپیک زمستانی 2022 در چین شده اند.

واکنش رئیس جمهور آمریکا به تحریم المپیک زمستانی پکن

رئیس جمهور آمریکا از آنالیز تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی پکن اطلاع داد.

به گزارش تایمز، رئیس جمهور جو بایدن گفته است که ایالات متحده در حال آنالیز تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی پکن است. کاخ سفید نقض ادعایی حقوق بشر به وسیله چین را به عنوان تأثیرگذار بر تصمیم بالقوه ذکر نموده است.

بایدن روز پنج شنبه در اظهاراتی به وبلاگ جعبه گیگابایتی هنگام ملاقات با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، تحریم دیپلماتیک را چیزی که در حال آنالیز آن هستیم توصیف کرد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، بعدا گفت که سرکوب چین علیه مسلمانان اویغور در استان سین کیانگ بر بحث های واشنگتن در خصوص تحریم احتمالی تأثیر گذاشته است.

ساکی به وبلاگ جعبه گیگابایتی گفت: مناطقی وجود دارد که ما نگران آنها هستیم، نقض حقوق بشر در آن رخ می دهد. با این حال، ساکی گفت که تصمیم نهایی در خصوص تحریم به وسیله خود بایدن گرفته خواهد شد.

چین قرار است در فوریه 2022 (بهمن 1400) میزبان بازی های المپیک زمستانی باشد. اگر ایالات متحده این بازی ها را تحریم دیپلماتیک کند، ورزشکاران آمریکایی همچنان در مسابقات شرکت می نمایند، اما دیپلمات های آمریکایی از مراسم افتتاحیه خودداری خواهند کرد.

قانونگذاران هر دو حزب به نفع تحریم صحبت نموده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "آیا امریکا المپیک زمستانی پکن را بایکوت می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا امریکا المپیک زمستانی پکن را بایکوت می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید