100 مهاجردر کالیفرنیای آمریکا دست به اعتصاب غذا زدند

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، بیش از 100 مهاجری که چند روز پیش از سوی مقام های آمریکا در محل مرکز پردازش مسا وردهوابسته به سازمان ضابط قوانین گمرک و مهاجرت این کشور در کالیفرنیا دستگیر شدند دست به اعتصاب غذا و تحصن زده و خواستار آزاد شدنشان همزمان با تداوم بحران شیوع ویروس کرونا هستند.

100 مهاجردر کالیفرنیای آمریکا دست به اعتصاب غذا زدند

به نقل از پایگاه هیل، به گفته یک گروه پشتیبان حقوقی موسوم به سنترو لگال دلا رازا واقع در کالیفرنیا،

اعتصاب آنها چند روز پیش با شرکت حدود 80 تن شروع شد و بعد از تصمیم اخیر یک دادگاه آمریکایی در روز پنجشنبه به بیش از 100 تن افزایش یافت.

یک قاضی فدرال روز پنجشنبه حکم به آزاد شدن دو مهاجر بازداشتی در مرکز مسا ورده که تست کرونای آنها مثبت اعلام شد، با توجه به تهدید شیوع هر چه بیشتر این بیماری داد. وی بیان کرد که هیچ یک از این افراد در وضعیتی نیستند که به شکلی معنا دار از خودشان در برابر احتمال ابتلا به ویروس کووید 19 در یوبا یا مسا ورده محافظت کنند.

این در حالی است که علاوه بر این قاضی، چند قاضی فدرال دیگر نیز اخیراً احکامی به نفع بازداشتی هایی که تا به امروز تست ابتلای آنها به ویروس کووید 19 مثبت بوده، صادر کرده اند.

در همین حال گروه های حامی حقوق مهاجران خواستار آزادی موقت زندانی ها و مهاجران بازداشتی در دوران شیوع ویروس کرونا شده اند. کالیفرنیا در حال برنامه ریزی است تا بالغ بر 3500 زندانی جرایم غیرخشونت آمیز را آزاد کند و شهر نیویورک نیز تعداد 900 تن از زندانی های خود را آزاد کرده است.

در هفته های اخیر سازمان ضابط قوانین گمرک و مهاجرت آمریکا تحت فشار قرار گرفته تا افراد بازداشتی خود را آزاد کند تا آنها بتوانند به توصیه های مربوط به طرح فاصله گذاری اجتماعی عمل کرده و از خودشان در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

ویلیام فریمن، یک وکیل اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در کالیفرنیای شمالی در بیانیه ای گفت: تصمیم اخیر یک گام مهم است.

او خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تهدید شیوع ویروس کووید 19 اشخاص بازداشت شده را در سطح بالای خطر ابتلاء به بیماری یا مرگ قرار می دهد بنابراین آزاد ساختن آنها اهمیت بیش از پیش پیدا می کند.

سناتور دموکرات کوری بوکر به همراه پرامیلا جایاپال، کننده دموکرات مجلس کنندگان آمریکا روز جمعه قوانینی را اعلام کردند که خواستار خارج ساختن مهاجران از بازداشتگاه ها و متوقف ساختن طرح های برخورد با مهاجرت در طی دوران شیوع کروناویروس شده اند. ،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "100 مهاجردر کالیفرنیای آمریکا دست به اعتصاب غذا زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 مهاجردر کالیفرنیای آمریکا دست به اعتصاب غذا زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید