یک مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، خرید مبل راحتی از آن دست خریدهایی است که فقیر و غنی نمی شناسد. بیشتر مردم با بودجه های مختلف سراغ آن می فرایند و بسته به اینکه چقدر وقت و هزینه برای آن بگذارند، گزینه های مختلفی برای انتخاب در پیش رویشان خواهند داشت. به همین دلیل بهتر است هرکسی که قصد خرید مبل راحتی نو را دارد، یک آشنایی حداقلی نسبت ساختار مبل راحتی و ویژگی های آن داشته باشد تا با خیال راحت تری خرید کند. در این راهنمای خرید مبل راحتی تمام مواردی که باید به آن ها توجه کنید را آورده ایم.

یک مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به جنس تشک دقت کنید

بهتر است قبل از خرید مبل راحتی تازه به بعضی نکات مهم در خرید این نوع مبلمان دقت کنید.

  • اولین مساله ای که در خرید مبل راحتی باید به آن توجه کرد، جنس تشک یا کفی مبل است. این بخش، مهم ترین بخش مبل راحتی است. به این بخش دقت کنید تا از پارچه مناسبی باشد و مواد به کار رفته در داخل آن، باعث ایجاد یک نشیمنگاه راحت گردد.
  • دومین بخش، جنس پشتی و دسته مبل راحتی است که معمولا شبیه به جنس پارچه نشیمنگاه است. اما مهم است که نسبت به سفتی یا نرمی آن و راحتی خود هنگام نشستن هم دقت کنید.
  • به طور معمول از مبل راحتی برای قرارگرفتن در فضای راحت خانه و مقابل تلویزیون استفاده می گردد، به همین دلیل است که توجه به تکیه گاه مبل راحتی اهمیت دارد. تکیه گاه آن باید از جنس مناسب تهیه شده و هنگام نشستن برای شما راحت باشد.

برترین پارچه مبلمان راحتی

گزینه دیگر، جنس پارچه مبلمان راحتی است که هم در نشیمنگاه و هم در دسته به کارمی رود. البته در میان مبل های راحتی، مدل های مختلفی وجود دارد که دسته آن ها با یکدیگر فرق دارد؛ برای مثال اغلب در مبل ال کلاسیک تازه، جنس دسته از همان پارچه نشیمنگاه است .

قبل از خرید مبل راحتی تازه بهتر است جای تعیینی برای آن در نظر بگیرید و با توجه به نور و مقدار تابش آفتاب، جنس پارچه و رنگ را هم مورد توجه قرار دهید. توجه به این مساله در خصوص مبل های رنگی اهمیت بیشتری دارد.

به ساختار مبل راحتی دقت کنید

علاوه بر اینکه توجه به جنس و متریال به کار رفته در مبل اهمیت دارد، ساختار و ظاهر مبل راحتی هم مهم است و بعضی موارد با دقت در ظاهر آن، تعیین می گردد.

  • اولین مساله، تناسب اجزای مبل راحتی است. کلیت مبل راحتی باید یک انسجام و تناسب را در خود داشته باشد و با چیدن آن، تقارن و شکل ظاهری چیدمان مناسب باشد.
  • در عین حال، شکل و مقدار هم در مبل های راحتی اهمیت بسیاری دارد. اگر انتخاب شما برای مبل راحتی تازه خانه تان، مبل ال تازه است، این مساله اهمیت دوچندان می گردد.
  • شکل و مقدار تک تک اجزای مبل راحتی باید در تناسب باهم باشند. در بعضی موارد، در ساخت مبل مقرون به صرفه ممکن است از تکه های اضافی پارچه برای کوسن یا نشیمنگاه استفاده شده باشد و همین مساله تقارن این نوع مبل را به کلی از بین ببرد.

بدنه مبل را از قلم نیاندازید

نکته دیگر، انتخاب بدنه مناسب در خرید مبل است. ممکن است انتخاب شما در خرید مبل راحتی برای آن بخشی از خانه باشد که اتفاقاً استفاده کمتری دارد و به همین تناسب، برایتان مهم نباشد که این مبل واقعاً راحت باشد یا سراغ مبل راحتی مقرون به صرفه بروید. با همه این مسائل، باز هم انتخاب بدنه مناسب برای مبلی که می خرید از هر چیزی مهم تر است.

ممکن است مقدار راحتی آن برای شما یا فرد دیگر متفاوت باشد؛ اما قطعاً باید به آن توجه گردد. زیرا مبلمان راحتی از آن دست مبل هایی است که افراد خانواده بیشتر از دیگر اسباب خانه از آن استفاده می نمایند.

دسته مبل راحتی را امتحان کنید

شکل دسته مبل راحتی هم از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنید. همانطور که پیش از این گفته شد، شکل دسته در مبل ال کلاسیک ، قدری متفاوت تر از دیگر مبل های راحتی است. با این حال، حتی در خصوص مبل ال هم، شکل دسته باید به گونه ای باشد که کاملا راحت و درعین حال با دوام باشد.

کلاف مبل را دوبار آنالیز کنید

کلاف مبلمان راحتی به علت استفاده بیشتری که از آن در آینده می گردد، باید هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد. اگر انتخاب شما برای بخش راحتی خانه گزینه مبل راحتی است، بهتر است دقت بیشتری به بخش کلاف داشته باشید؛ چون این نوع مبل به علت طراحی پیچیده ای که دارد، باید با ظرافت بیشتری ساخته گردد و به همین دلیل نوع ساخت آن بسیار مهم است.

اگر فریم داخلی مبل به خوبی ساخته شده باشد، در طول عمر مبل و راحتی آن هم تاثیر مستقیم می گذارد. جیرجیر کردن بدنه مبل و لق زدن پایه یا بیرون زدگی قسمتی از چوب های داخلی کلاف از مواردی است که اگر در زمان انتخاب مبل به این قسمت توجه نکنید، گریبانگیر شما هم خواهد شد.

مواد مختلفی برای کلاف مبل استفاده می گردد که رایج ترین آن ویسکوز و لایکو است. البته الیاف ویسکوز به علت نرمی و راحتی بسیار بالایی که دارد، بیشتر برای کوسن استفاده می گردد چرا که اگر در ساخت نشیمنگاه به کار رود، ممکن است به علت نرمی بالایی که دارد، جای فرورفتگی در اثر نشستن های مکرر را زودتر نشان دهد و قدری مبل را دفرم کند.

البته کیفیت ساخت در کلیه بخش های مربوط به مبلمان، اهمیت یکسانی دارد. نشیمنگاه، جنس بدنه، دسته و پارچه به کار رفته در مبل باید به صورت دقیق آنالیز گردد تا مطمئن شوید که کیفیت ساخت در کلیه بخش ها مناسب باشد. به بخش نشیمنگاه و تکیه گاه خوب دقت کنید تا علاوه بر رعایت راحتی و جنس آن، تودوزی اجرا شده باشد و دوخت آن انسجام لازم را داشته باشد.

برای تماشا آگهی های مبل را در وبلاگ جعبه گیگابایتی کلیک کنید

مبل های راحتی ال پرطرفدار

شاید بیشترین گزینه ای که مردم برای خرید مبلمان راحتی به آن فکر می نمایند، مبل ال باشد که بر اساس سلیقه مخاطب و به راحتی، امکان انطباق با دکوراسیون خانه شما را دارد.

  • مبل ال کلاسیک تازه یکی از مبل هایی است که می تواند سلیقه های مختلفی را تامین کند . مبل ال کلاسیک گزینه خوبی برای افرادی است که خانه کوچکی دارند و فقط می خواهند یک دست مبلمان را خریداری نمایند تا و در هزینه هایشان صرفه جویی نمایند.
  • مبل ال طوسی یکی از همین مدل هاست که به علت رنگی که دارد، امکان ایجاد تناسب میان آن با دیگر بخش های خانه راحت تر است و خریداران بیشتری هم دارد. البته بعضی هم معتقدند که رنگ طوسی از جمله رنگ هایی است که همواره مجذوب کننده است و از مد نمی افتد.
  • مبل سفید هم با وجود سخت بودن تمیز نگاه داشتن همیشگی آن، هواداران بیشتری نسبت به دیگر رنگ ها دارد. البته باید توجه کنید که وقتی یک نوع مبل پرطرفدار است، یعنی خریداران بیشتری دارد و به همان نسبت، قیمت بالاتری هم خواهد داشت.
  • مبل ال چستر در بعضی موارد ترکیب چند سلیقه است، به طوری که طراحی نشیمنگاه آن شبیه به مبل چستر است و سلیقه های بیشتری را تامین می نماید به همین دلیل می توانید طبق سلیقه خود و بر اساس رنگ دکوراسیون خانه خود، یک مبل ال رنگی مناسب را انتخاب کنید. قیمت در این مدل مبل ها به نسبت مقرون به صرفه تر از دیگر مدل هاست.
  • مبل ال سفید بیشتر باب میل زوج های جوان است که قصد دارند دکوری سفید یا روشن برای خانه خود داشته باشند.
  • یکی دیگر از انواع مبل راحتی تازه و پرطرفدار، مبل ال باکس دار است. مبل ال باکس دار فضایی شبیه به دکور در کنار خود دارد که می توانید از آن برای قرار دادن وسایل پذیرایی یا دیگر وسایل ضروری بهره ببرید.
  • مبل ال آنتیک در واقع همان مبل ال است که ظاهر آن قدری شیک تر و مناسب فضای پذیرایی است. به همین دلیل است که بعضی آن را برای فضای خانه هایی انتخاب می نمایند که قرار است تنها یک مدل مبل را در خود داشته باشد. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که مبل ال آنتیک قدری از دیگر مدل ها مثل مبل های راحتی ال مقرون به صرفه، باکس دار و مبل های رنگی گران تر است.

قیمت مبل راحتی

با وجود همه نکاتی که به آن اشاره کردیم، نمی توان گفت که لزوماً مبل های راحتی مبل های مقرون به صرفهی هستند. به هرحال به علت استفاده بیشتر و تمایل خریداران به داشتن آن، جزء مبل های پرطرفدار هستند و رنج قیمتی متنوعی هم دارند. درست مثل قیمت مبل یو شکل که با وجود ظاهر شبیه به مبل ال کلاسیک باز هم رنج متنوع تر و بیشتری دارد.

نحوه چیدمان مبل راحتی

مبل های راحتی به طور کلی طیف وسیعی از مدل ها را در خود دارند. از مبل پایه کوتاه که قدری نسبت به مبل ال مدرن تر است، گرفته تا مبل نیمکتی که تنها برای بخشی از خانه کاربرد دارد و فضای کمتری را هم اشغال می نماید. البته سلیقه ها فرق دارد و بعضی برای فضای راحتی خود، از تخت های سنتی استفاده می نمایند تا قدری حال و هوای سنتی و مدرن را کنار هم حفظ نمایند.

برای آن هایی هم که می خواهند در حین راحتی، فضایی مدرن به دکوراسیون خود بدهند، انواع مبل راحتی تازه ترکیبی گزینه بهتری است. به طورکلی، باید ابتدا تعیین کنید که چه بودجه ای برای خرید مبل راحتی در اختیار دارید تا به تناسب آن، انتخاب بهتری هم داشته باشید.

آگهی های مبلمان را در وبلاگ جعبه گیگابایتی ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "یک مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مبل راحتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید