کارشناس فوتبال: وارد بازی بیرون زمین بحرینی ها نشویم آنها را شکست می دهیم، تیم خوبی داریم

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، مربی پیشین تیم های ملی پایه ایران معتقد است که تیم ملی ایران در صورت وارد نشدن به بازی روانی بحرینی ها می تواند این تیم را شکست دهد.

کارشناس فوتبال: وارد بازی بیرون زمین بحرینی ها نشویم آنها را شکست می دهیم، تیم خوبی داریم

مسعود مقیم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ جعبه گیگابایتی درباره شرایط تیم ملی و اردویی که برای ملاقات محبت آمیز مقابل سوریه برپا نموده است، گفت: با شرایط فعلی که با شیوع کرونا بر جهان حاکم شده است، بازیکنان ملی پوش در این مدت بیشتر در اختیار باشگاه ها بودند و اردوهای ملی کمتر برگزار شده است. کادر فنی تیم ملی فقط توانسته است آنها را ارزیابی و شرایط شان را در باشگاه ها رصد کند. حالا در این بین نفرات جدیدی هم در لیگ شناخته شده اند که می توانند در آینده به تیم ملی یاری نمایند. تیم ملی کم کم از نظر میانگین سنی بالا می رود و باید به فکر آینده هم بود.

وی اضافه کرد: اکنون شرایط خوبی فراهم شده که تیم ملی اردویی برگزار نموده است و ملاقاتی محبت آمیز هم برگزار خواهد شد که تیم ملی به آمادگی نسبی برای ملاقاتهای انتخابی جام جهانی 2022 برسد. خوشبختانه لژیونرهای ما اکنون شرایط آمادگی خوبی دارند و می توانیم تیم خوبی برای انتخابی جام جهانی داشته باشیم. لیگ داخلی هم با وجود کرونا خوب برگزار شده است و بازیکنان خوبی خود را نشان داده اند و می توانند به تیم ملی یاری نمایند.

مربی پیشین تیم های ملی پایه ایران با اشاره به میزبانی بحرین از ملاقاتهای ایران در انتخابی جام جهانی 2022 اعلام کرد: اگر قرار است در بحرین بازی کنیم باید کار خودمان را انجام دهیم وارد مسائل حاشیه ای نشویم تا اتفاقاتی که قبلاً اتفاق افتاده، تکرار نگردد. بحرینی ها همواره از نظر روحی و روانی سعی می نمایند روی ما مسلط شوند که اگر وارد بازی آنها شویم کار سخت خواهد شد، در حالی که تیم شایسته ای داریم و می توانیم پیروز شویم.

مقیم در خصوص اینکه بحرینی ها در بازی رفت جو روانی شدیدی را پیش از بازی ایجاد کردند و حالا پیش بینی می گردد باز هم شرایط را برای ایران سخت نمایند، گفت: بعضی کشورهای عربی، همواره دو بازی دارند. یک بازی برای آنها بیرون زمین است و بعد از آن به بازی داخل زمین فکر می نمایند. آنها معمولاً سعی دارند که بیرون زمین بازی را طوری طراحی نمایند که تمرکز حریف را بگیرند. ما اگر بتوانیم بازی بیرون زمین را کنترل کنیم و وارد بازی روانی بحرینی ها نشویم، داخل زمین با تمرکز بالا آنها را شکست خواهیم داد.

وی تأکید کرد: بچه های تیم ملی ما پیروز بوده و در تیم های اروپایی مثمرثمر هستند. بازیکنان ما تاکتیک پذیر هستند و این بسیار مهم است. همچنین بازیکنانی داریم که ریشه ای خوب دارند و با بازی در جام جهانی و مقابل تیم های عظیم، صاحب تجربه های عظیم شده اند. وقت تنها نکته حائز اهمیت است که روی آن تأکید می کنم. همچنین وارد نشدن به بازی بیرون زمین بحرینی ها. اگر شرایط خوبی داشته باشیم، آنها به هیچ وجه نمی توانند مقابل ما بازی نمایند. درست است که بحرین تیم ضعیفی هم نیست، اما بچه های ما کیفیت بالاتری نسبت به آنها دارند. در عین حال نباید بحرین را دست کم گرفت و باید با قدرت کامل مقابل این تیم صف آرایی کنیم.

این کارشناس فوتبال که با نسل فعلی تیم ملی در رده های نوجوانان، جوانان و امید کار نموده است، گفت: شرایط فعلی تیم خوب است و تیم ملی هم پس از تغییر و تحولاتی که روی نیمکتش داشت، آرامش خوبی پیدا کرد. بازیکنان کادر فنی فعلی را باور دارند و این پیروزیت عظیمی است. پیروزیت بیرون زمین است که به داخل زمین منتقل می گردد و خوشبختانه کیفیت بازیکنان تیم ملی در بازی های تدارکاتی اخیر، به خوبی این مسئله را نشان داد که به کادر فنی باور دارند.

مقیم همچنین درباره سه حریف دیگر تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: کامبوج و هنگ کنگ قابل احترام هستند، اما فوتبال شان این توانایی را ندارد که مقابل تیم ملی ما کاری انجام دهد. بازی با عراق هم که صاحب تیمی قوی و فیزیکی است، بازی درگیرانه ای خواهد بود که آنها نشان داده اند هم از نظر بدنی و هم از نظر روحی و روانی، قدرتمند هستند. با این حال اگر ما از قابلیت تکنیکی مان خوب استفاده کنیم و بازیکنان از هوش خود بهره ببرند، می توانیم مقابل آنها هم پیروز میدان باشیم. مقابل بحرین و عراق باید باهوش و باکیفیت باشیم و جای اشتباه نداریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کارشناس فوتبال: وارد بازی بیرون زمین بحرینی ها نشویم آنها را شکست می دهیم، تیم خوبی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس فوتبال: وارد بازی بیرون زمین بحرینی ها نشویم آنها را شکست می دهیم، تیم خوبی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید