چگونه دایرکت اینستاگرام را ریکاوری کنیم؟

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی است. یکی از امکانات این شبکه اجتماعی بخش دایرکت است که به وسیله آن می توانید به سادگی با سایر کاربران ارتباط بگیرید و به صورت خصوصی صحبت کنید. اما اگر به هر علت چت های شما با یک شخص خاص پاک شد، آیا امکان ریکاوری آن وجود دارد؟ با این مقاله از خبرنگاران مگ همراه باشید تا با نحوه ریکاوری دایرکت در اینستاگرام آشنا شوید.

چگونه دایرکت اینستاگرام را ریکاوری کنیم؟

ریکاوری دایرکت اینستاگرام به وسیله دیتا

بهتر است بدانید امکان ریکاوری دایرکت در اینستاگرام وجود دارد اما معمولا مستلزم استفاده از ابزارها یا نرم افزارهای خاص است. یکی از ساده ترین روش ها برای برگرداندن دایرکت پاک شده، استفاده از دیتا اینستاگرام است. برای انجام این کار مراحل زیر را پیش رو دارید:

  • مرحله اول: ابتدا وارد اکانت خود در اینستاگرام شوید.
  • مرحله دوم: روی آیکون پروفایل خود ضربه بزنید
  • مرحله سوم: وارد بخش setting شوید.
  • مرحله چهارم: روی گزینه Security بزنید و سپس راهی Download Data شوید. این بخش در قسمت History قرار گرفته است. روش دیگر رفتن به صفحه Instagram Data Download Page است.
  • مرحله پنجم: ایمیل خود را وارد کنید و روی Request Download بزنید.

پس از انجام این کار اینستاگرام از اکانت شما یک فایل تهیه می نماید که مربوط به دایرکت های شما است. این فایل ظرف 48 ساعت به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس از دریافت فایل باید اقدام به ریکاوری دایرکت در اینستاگرام کنید.

در نظر داشته باشید امکان استفاده از این فایل بدون یاری نرم افزارهای جانبی وجود ندارد. در ادامه مطلب به روش استفاده از این فایل در گوشی اندرویدی و آیفون خواهیم پرداخت.

ریکاوری دایرکت اینستاگرام در اندروید

پس از دریافت فایل، برای تماشا پیغام های حذف شده اینستاگرام در گوشی اندروید ابتدا به وسیله لینک برنامه مخصوص بازیابی با عنوان Json Genie را دانلود کنید. در ادامه مراحل، ابتدا فایل دانلود شده را از حالت زیپ خارج کنید. برنامه را باز کنید و فایل مربوط به داده های اینستاگرام را پیدا کنید. این فایل با عنوان messages.json قابل مشاهده است. روی فایل ضربه بزنید تا باز گردد. در این بخش می توانید دایرکت های حذف شده قبلی را نیز مشاهده کنید.

تماشا پیغام های حذف شده اینستاگرام در آیفون

اگر گوشی شما آیفون است برای تماشا پیغام های خود در گوشی آیفون می توانید از برنامه JSON Pro Free بهره ببرید.

سطل زباله دایرکت اینستاگرام کجاست؟

تا به امروز آپدیت های مختلفی برای اپ اینستاگرام ارایه شده است. یکی از سوالاتی که فکر بسیاری از افراد را به خود مشغول نموده، این است که ازچه طریق می توان به سطل زباله دایرکت اینستاگرام دسترسی پیدا کرد و در واقع این سطل زباله در کجا قرار گرفته است.

در پاسخ باید بگوییم تا به امروز چنین بخشی برای اینستاگرام در نظر گرفته نشده است و اینگونه نیست که شما بتوانید یک دایرکت را در سطل زباله قرار دهید و مجدد آن را خارج کنید. شاید در آپدیت های بعدی این ویژگی به اپ اضافه گردد. اما در حال حاضر چیزی به نام سطل زباله دایرکت وجود ندارد.

ریکاوری دایرکت اینستاگرام بدون ایمیل

اگر در پی راهی برای ریکاوری دایرکت اینستاگرام خود، بدون استفاده از ایمیل هستید، این بخش از مقاله را از دست ندهید. امیدواریم اکانت اینستاگرام خود را به فیسبو ک تان متصل نموده باشید چون برای انجام این کار به فیسبوک احتیاج دارید. مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: به وسیله مرورگر وارد فیسبوک شوید و به بخش Inbox بروید.
  • مرحله دوم: از قسمت پنل روی گزینه Instagram Direct کلیک کنید. در این قسمت شما می توانید همه پیغام های دایرکت اینستاگرام خود را مشاهده کنید.

معرفی اپ برای ریکاوری دایرکت

به عنوان آخرین روش برای ریکاوری دایرکت اینستاگرام می توانید از برنامه AirDroid Parental Control بهره ببرید. این برنامه علاوه بر اینکه برای ریکاوری دایرکت ها مناسب است برای والدینی که قصد کنترل بچه ها کوچک خود را دارند نیز مفید است.

برای استفاد از این اپ باید یک نسخه از آن را روی گوشی خود و نسخه دیگر را روی گوشی که قصد بازیابی اطلاعات آن را دارید نصب کنید هر دو گوشی را با هم pair کنید و به این ترتیب می توانید دایرکت های یک گوشی را در گوشی دیگر بازیابی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به آنالیز روش های مختلف برای ریکاوری دایرکت اینستاگرام پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمند است نظرات و تجربیات خود در استفاده از این روش ها را با ما و سایر کاربران وبلاگ جعبه گیگابایتی مگ به وسیله کامنت به اشتراک بگذارید.

منبع: وبلاگ جعبه گیگابایتی مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه دایرکت اینستاگرام را ریکاوری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دایرکت اینستاگرام را ریکاوری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید