وزیر خارجه پاکستان: تلاش های خود برای پایداری صلح افغانستان را ادامه می دهیم

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، وزیر خارجه پاکستان ضمن ابراز امیدواری برای تحقق صلح پایدار در افغانستان از ادامه تلاش های کشورش برای ثبات در این زمینه خبر داد.

وزیر خارجه پاکستان: تلاش های خود برای پایداری صلح افغانستان را ادامه می دهیم

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ جعبه گیگابایتی به نقل از ای.آر. وای نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: ما بدون هیچ چشم داشتی تلاش های خود برای پایدار شدن صلح در افغانستان را ادامه می دهیم.

وی شرح داد: پاکستان و افغانستان می توانند در موضوعات مختلف مانند مقابله با بحران کرونا نیز با هم همکاری داشته باشند.

قریشی تاکید کرد: افزایش همکاری های مشترک برای اسلام آباد و کابل که همسایه هم به حساب می آیند اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند پیشرفت را برای هر دو کشور به ارمغان بیاورد.

وزیر خارجه پاکستان گفت: دولت افغانستان فرصت خوب و مناسبی دارد که در زمان حکومت خود صلح و ثبات را به خاک این کشور بازگرداند.

معاون حزب تحریک انصاف گفت: افغانستان امن بیش از هر کشوری به سود ما است زیرا باعث ایجاد امنیت در مرزهای پاکستان نیز خواهد شد.

قریشی اضافه کرد: از امروز مرز تجاری میان افغانستان و پاکستان بازگشایی خواهد شد و تجار دو کشور می توانند داد و ستدهای خود را مجددا آغاز کنند.

گفتنی است پس از شیوع کرونا مرزهای افغانستان و پاکستان بسته شده بود با این حال بازگشایی این مرز اهمیت زیادی برای هر دو کشور دارد.

از سال گذشته پاکستان تلاش خود را برای صلح در افغانستان افزایش داده است و در تفاهم نامه ای که برای صلح در این کشور امضا شد نیز پاکستان یکی از طرف های ناظر بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وزیر خارجه پاکستان: تلاش های خود برای پایداری صلح افغانستان را ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه پاکستان: تلاش های خود برای پایداری صلح افغانستان را ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید