هشدار به مسافران؛ شدت بارش در 3 استان شمالی ، احتمال ممنوعیت و محدودیت در فعالیت های تفریحی و شنا

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در سه استان شمال غرب و افزایش ارتفاع موج تا 1.5 متر در شمال و جنوب کشور هشدار داد.

هشدار به مسافران؛ شدت بارش در 3 استان شمالی ، احتمال ممنوعیت و محدودیت در فعالیت های تفریحی و شنا

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط خیزش گردوخاک سه شنبه (21 شهریور) در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و چهارشنبه (22 شهریور) در نیمه شمالی استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش بینی می گردد.

در این شرایط جوی سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، وقوع صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای و آسیب به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، خودداری از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها و محدودیت در فعالیت های کشاورزی توصیه می نماید.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش سرعت وزش باد و بیشینه ارتفاع امواج تا 1.5 متر سه شنبه (21 شهریور) در منطقه ها ساحلی استان های خوزستان و بوشهر، چهارشنبه و پنجشنبه (22 و 23 شهریور) در منطقه ها ساحلی استان بوشهر، آدینه (24 شهریور) در منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، شنبه (25 شهریور) در منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز و یکشنبه (26 شهریور) در منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس قابل پیش بینی است.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، احتمال اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و تفریحی وشناورهای مسافربری احتمال اختلال در فعالیت های فراساحل و فعالیت های سکوهای نفتی وجود دارد بنابراین نسبت به ممنوعیت و محدودیت فعالیت های تفریحی و شنا و تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و فعالیت های فراساحل و سکوهای نفتی توصیه می گردد.

سازمان هواشناسی در ادامه این هشدار آورده است: افزایش سرعت وزش باد و بیشینه ارتفاع امواج تا 1.5 متر چهارشنبه و پنج شنبه در منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان گیلان، آدینه تا دوشنبه هفته بعد در منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های گیلان و مازندران، در دریای خزر دور از انتظار نیست بنابراین احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، احتمال اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی و احتمال اختلال در فعالیت های فراساحل و تردد کشتی ها وجود دارد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی ممنوعیت و محدودیت در فعالیت های تفریحی و شنا و تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها و کشتی های تجاری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های فراساحل در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیغام

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار به مسافران؛ شدت بارش در 3 استان شمالی ، احتمال ممنوعیت و محدودیت در فعالیت های تفریحی و شنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به مسافران؛ شدت بارش در 3 استان شمالی ، احتمال ممنوعیت و محدودیت در فعالیت های تفریحی و شنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید