چشم انداز ای سحرآمیز پیش روی یاسمین مقبلی ، عکس

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، هر بار که از پنجره به بیرون نگاه می کنم، در حیرت هستم، این جمله ای است که یاسمین مقبلی، فضانورد ناسا پس از تماشا شفق قطبی گفت.

چشم انداز ای سحرآمیز پیش روی یاسمین مقبلی ، عکس

تینا مزدکی: در اوایل این ماه، یاسمین مقبلی، فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی، تصاویر کاملاً خیره نماینده ای از یک شفق قطبی سبز که مانند پرچم از منطقه ها جنوبی زمین تا فضا امتداد دارد، گرفته بود.

مقبلی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه 21 فوریه گفت: شفق های قطبی از اینجا فوق العاده هستند. این شفق های قطبی سبز و قرمز که سطح زمین را در نوردیده بود و یاسمین مقبلی از آن ها صحبت می کرد، یکی از برجسته ترین صحنه هایی بود که او احتمالا در طول ماموریت خود دیده بود.

شفق روبان مانند زمانی پدیدار می گردد که خورشید ما ذرات پر انرژی را به سمت جو فوقانی زمین می فرستد. میدان مغناطیسی محافظ سیاره ما به نوبه خود ذرات را به سمت قطب ها راهنمایی می نماید و ذرات خورشیدی در تعامل با جو ما به شکل رنگارنگ می درخشند.

فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی در حال حاضر شفق های قطبی فوق العاده ای را مشاهده می نمایند، زیرا خورشید به حداکثر فعالیت خورشیدی 11 ساله خود نزدیک می گردد. شعله های بیشتر و پرتاب توده های تاجی ذرات به معنای فعالیت شفق بیشتر در زمین نیز هست.

یاسمین مقبلی گفت:دوست دارم، چون هر بار که از پنجره به بیرون نگاه می کنم، در حیرت هستم. حتی اگر از همان نقطه باز هم گذر کنیم، هر بار، کمی فرق دارد. چه نورها متفاوت باشند، چه ابرها یا فصول یا زوایای خورشید، هر بار از زنده و زیبا بودن سیاره مان شگفت زده می شوم.

منبع: space

5858

منبع: خبرآنلاین

به "چشم انداز ای سحرآمیز پیش روی یاسمین مقبلی ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز ای سحرآمیز پیش روی یاسمین مقبلی ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید