معرفی دیدنی های قره باغ و نحوه سفر به این منطقه زیبا

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، سفر به منطقه قره باغ می تواند تجربیات بسیار متنوع و جذابی را در اختیار شما قرار دهد این منطقه دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است و به علت هم مرز بودن با ایران یکی از مقاصد گردشگری نزدیک به این کشور از که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. قره باغ به خاطر داشتن جاذبه هایی همانند کلیساها، صومعه های تاریخی، جاذبه های طبیعی و مذهبی خود مورد توجه گردشگران زیادی است این منطقه موقعیت جغرافیایی مناسبی نیز دارد این جمهوری یکی از استان ها و جمهوری های مستقل در ارمنستان است نزدیکی از جمهوری به ارمنستان، آذربایجان و ایران اهمیت جغرافیایی زیادی به منطقه بخشیده است این جمهوری دارای فرهنگ و آداب ارمنی است این جمهوری در سال های 1988 تا 1994 به استقلال رسیده است در این سال ها وجود جنگ های قومیتی که در این منطقه حاکم بوده است آن را به سوی استقلال کشانده است در حال حاضر نیز این جمهوری یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در این مرزها است و از مقاصد گردشگری مهم در جهان است.

معرفی دیدنی های قره باغ و نحوه سفر به این منطقه زیبا

آشنایی با تماشای های قره باغ:

قره باغ با وجود استقلالی که به دست آورده است هنوز مالکیت دقیقی ندارد اما با جدا شدن جاذبه های توریستی این منطقه از مباحث سیاسی می توان آن را یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در جهان دانست که دارای طبیعتی بسیار زیبا است و با وجود جاذبه های مختلفی که در خود جای داده است می توان مورد توجه شما گردشگران باشد. در سال ها پیش جنگ های پی در پی در این منطقه تاثیرات منفی را بر روی این جمهوری و موقعیت های جغرافیایی آن داشته است اما با این وجود زیبایی های خاص خود را دارد و هنوز چشم اندازهای طبیعی آن مورد توجه هستند. در حال حاضر بازسازی هایی که بر روی بناهای این منطقه ها اجرا شده است موجب به روزتر شدن خانه های منطقه شده اند و این نشان دهنده پیشرفت هایی است که می تواند اهمیت توریستی این منطقه را نیز ارتقا دهد.

زیرساخت های این جمهوری در سال های اخیر به علت بازسازی ها اجرا شده منطقه رو به مدرن شدن است اما با این وجود هنوز چشم اندازهای طبیعی و بکری در آن دیده می گردد که می تواند مورد توجه شما گردشگران باشد و از مهم ترین تماشای های قره باغ هستند. این منطقه ویژه افراد ماجراجو است که دوست دارند از زیباترین منطقه ها جهان و طبیعت تماشای آن ها بازدید نمایند. سفر به این منطقه تجربه ای منحصر به فرد و متفاوت را در اختیار شما قرار می دهد انتظاراتی که در سفر به این منطقه دارید حتما برآورده می گردد زیرا تنوع جاذبه های توریستی در این منطقه برای هر گردشگری مجذوب کننده می باشد. در میان تمامی این جاذبه های گردشگری و تماشای های قره باغ این جمهوری مرکز جاذبه های گردشگری مذهبی است که هر ساله علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می نماید.

شرایط آب و هوایی:

شرایط آب و هوایی در قره باغ معتدل و مناسب است این منطقه کوهستانی به علت وجود ارتفاعات کوهستانی هوای نسبتا سردی دارد بنابراین تمامی فصل های سال می تواند زمان مناسبی برای سفر به این منطقه باشد و در هر یک از فصل های سال از مجذوب کنندهیت های طبیعی متنوعی در این منطقه تماشا خواهید کرد. این منطقه دارای هوایی نسبتا مرطوب است و در بعضی از فصل های سال نیز دارای مه گرفتگی است و این می تواند مجذوب کنندهیت بیشتری را برای طبیعت زیبا و بکر قره باغ ایجاد کند.

چگونه به قره باغ برویم؟

با توجه به اینکه تماشای های قره باغ از مجذوب کنندهیت زیادی برخوردار هستند هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه سفر می نمایند برترین راه سفر برای رسیدن به این منطقه سفر به وسیله ارمنستان است با عبور از ارمنستان نیز می توانید در طی راستا خود از جاذبه های بسیار زیادی نیز تماشا کنید. نحوه سفر به این ارمنستان و دریافت ویزای ارمنستان را می توانید در لینک مطالعه کنید که به شما یاری می نماید این کشور در شمار کشورهای بدون ویزا هستند که نحوه سفر به این کشور را برای شما راحت تر می نماید.

مهم ترین شهرها:

این جمهوری دارای شهرهای مختلفی است و از مجذوب کنندهیت های بسیار زیادی دارد از مهم ترین شهرهای جمهوری قره باغ می توان به استپاناکرت، شوشی، خوجاوند و … اشاره کرد هر یک از این شهرها دارای مجذوب کنندهیت های گردشگری خود هستند و مورد توجه شما گردشگران و علاقه مندان قرار می گیرد. از مهم ترین جاذبه های گردشگری در این منطقه می توان به صومعه گندزاسار، صومعه دادیوانک، پاپیک تاتیک، تنگه هونوت، کلیسای قازانسچتسوتس، کلیسای کیش، غار آذوغ، دژ شوشی و … اشاره کرد وجود چنین جاذبه های تاریخی و باستانی در این جمهوری دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

این منطقه از مکان های تماشای ارمنستان است و با وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی که در خود جای داده است می تواند توجه هر علاقه مند و گردشگری را به خود جلب کند وجود بناهای تاریخی و غارهای قدیمی با مجذوب کنندهیت های منحصر به فرد خود از مهم ترین ویژگی های توریستی در این منطقه ها هستند که باید از آن ها مطلع شوید بیشتر با این جاذبه های توریستی آشنا شوید. با سرگرمی و گشت و گزار در روستاهای مختلفی از این جمهوری نیز می توانید با جاذبه های بیشتری آشنا شوید یکی از مهم ترین جاذبه های این جمهوری چنار 2000 ساله ای است که از با قدمت ترین درختان جهان است و از جاذبه های مهم این جمهوری است.

منبع: دیجیاتور

به "معرفی دیدنی های قره باغ و نحوه سفر به این منطقه زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی دیدنی های قره باغ و نحوه سفر به این منطقه زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید