مدویدیف: حفظ تحریم ها در شرایط کنونی، غیرمسئولانه و غیراخلاقی است

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، معاون رئیس شورای امنیت روسیه تأکید کرد که حفظ تحریم ها علیه کشورهایی که مردم آن شرایط دشواری را در رابطه با شیوع بیماری کرونا سپری می کنند، اقدامی غیر مسئولانه و کاملاً غیر اخلاقی است.

مدویدیف: حفظ تحریم ها در شرایط کنونی، غیرمسئولانه و غیراخلاقی است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جعبه گیگابایتی ، دمیتری مدویدیف نخست وزیر سابق و معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری نووستی تأکید کرد که ادامه سیاست اعمال تحریم ها در شرایط کنونی همه گیری ویروس کرونا در جهان، کاملاً غیر اخلاقی و غیر مسئولانه است و باید از این کار اجتناب کرد.

مدویدیف گفت: ما برای کمک به کشورهای آسیب دیده در این زمینه آمادگی کامل داریم و ابتکارعمل لغو تحریم ها هم مدتها قبل از سوی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین مطرح شده است.

وی یادآور شد: ما در این رابطه نگرانی بابت خودمان نداریم. البته تحریم ها به کسی کمک نمی کند ، ولی ما درباره خودمان صحبت نمی کنیم. ما در روسیه دیگر یاد گرفته ایم تا با این تحریم ها زندگی کنیم و حتی اقتصاد خود را در این شرایط توسعه دهیم. نگرانی ما در رابطه با کشورهایی است که شرایط بسیار پیچیده تری دارند ، منظور من ونزوئلا و ایران هستند که بیماری همه گیر کرونا شرایط دشواری را برای آنها بوجود آورده است. ما بارها خواستار لغو تحریم ها علیه تهران و کاراکاس شده ایم، ولی به ما گفته می شود:خیر، تحریم ها باید علیه این کشور همچنان حفظ شود.

مدویدیف اضافه نمود: نتیجه چنین برخوردی تنها یک چیز است- مردم این کشورها آسیب بیشتری می بینند. غربی ها می گویند: برای آنکه آنها رهبران بدی دارند، بنابراین ما تحریم ها را حذف نمی کنیم. ولی بر سر مردم چه خواهد آند، برای آنها اهمیتی ندارد.

این مقام بلندپایه روس تاکید کرد: به نظر من، این یک دیدگاه غیر مسئولانه و کاملاً غیر اخلاقی است و ما قطعاً باید در شرایط بحران کنون از چنین برخوردی اجتناب ورزیم.

پیش از این ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست سران گروه 20 که برای بررسی شیوع ویروس کرونا برگزار گشت، یادآور شده بود که بسیار اهمیت دارد که به اصطلاح کریدور سبزی - یعنی یک دوره عاری از جنگ های تجاری و تحریم ها برای عرضه متقابل داروها ، مواد غذایی ، تجهیزات و فناوری های لازم برای مقابله با ویروس کرونا در طول بحران جهانی همه گیری این بیماری ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مدویدیف: حفظ تحریم ها در شرایط کنونی، غیرمسئولانه و غیراخلاقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدویدیف: حفظ تحریم ها در شرایط کنونی، غیرمسئولانه و غیراخلاقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید