حمایت نیمی از آمریکایی ها از استیضاح ترامپ

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد حدود نیمی از رای دهندگان آمریکایی از تصمیم مجلس کنندگان برای استیضاح رئیس جمهور این کشور حمایت می کنند.

حمایت نیمی از آمریکایی ها از استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ جعبه گیگابایتی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نظرسنجی مشترک هافینگتون پست و موسسه یوگاو حاکی است که 49 درصد رای دهندگان آمریکایی از استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده حمایت می کنند و در مقابل 42 درصد نیز مخالفت خود را با استیضاح اعلام کرده اند. 9 درصد رای دهندگان آمریکایی نیز نسبت به استیضاح ترامپ مردد بوده اند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 47 درصد رای دهندگان خواستار برکناری ترامپ از قدرت هستند و 42 درصد بر این باورند که ترامپ نباید از قدرت برکنار شود. 11 درصد نیز نسبت به برکناری ترامپ نظر قاطع و روشنی نداشتند.

بیش از 89 درصد دموکرات ها در این نظرسنجی از استیضاح ترامپ حمایت کرده و 85 درصد جمهوریخواستار نیز مخالفت خود را با استیضاح اعلام کرده اند.

این نظرسنجی در شرایطی انجام شده است که مجلس کنندگان آمریکا به استیضاح ترامپ رای مثبت داده است. نانسی پلوسی رئیس مجلس کنندگان آمریکا ارسال مفاد استیضاح ترامپ به مجلس سنا را به تاخیر انداخته است که این اقدام با واکنش تند ترامپ روبرو شده است.

دموکرات ها و جمهوریخواستار اختلاف نظر زیادی بر سر نحوه محاکمه و استیضاح ترامپ دارند. پلوسی و سایر دموکرات ها خواستار احضار دستیاران و مشاوران ارشد ترامپ به عنوان شهود پرونده هستند و می خواهند از این مساله مطمئن شوند که محاکمه ترامپ بر اساس مفادی که قبلا آماده کرده اند، انجام خواهد شد.

نخستین اتهام ترامپ سوء استفاده از قدرت در تعلیق کمک 400 میلیون دلاری نظامی به اوکراین بوده است. ترامپ به رئیس جمهور اوکراین فشار آورده است تا درباره فساد مالی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش تحقیق کند. دومین اتهام مطرح شده علیه ترامپ، جلوگیری و سنگ اندازی از تحقیقات کنگره درباره پرونده رسوایی اوکراین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حمایت نیمی از آمریکایی ها از استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت نیمی از آمریکایی ها از استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید