جبلی: قرار نیست به بهانه جذب مخاطب باج بدهیم

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، تسنیم نوشت: پیمان جبلی رئیس صدا و سیما درباره استفاده از عبارت مدیر باج بده و باج بگیر و برآورد های تغییرات در معاونت های رسانه ملّی توضیحاتی را ارائه کرد.

جبلی: قرار نیست به بهانه جذب مخاطب باج بدهیم

چند روزی است که موضوع بازگشت سلبریتی ها درصدر اخبار کانال های مجازی و شبکه های اجتماعی قرار گرفته و با بازتاب های فراوانی همراه شده است. قطعی شدن حضور رشیدپور و گلزار، اما موج دیگری را در پی داشت که منجر به خداحافظی مجری پاورقی شد.

واکنش پیمان جبلی رئیس رسانه ملّی در فضای مجازی باعث سؤال یکی از مخاطبین درباره خداحافظی محمدرضا شهبازی مجری پاورقی شد و او این چنین پاسخ داد: برنامه پاورقی با اجرای محمدرضا شهبازی در تلویزیون ادامه خواهد داشت. رضا رشیدپور به واسطه همین دو قطبی ها و تشویش هایی که در فضای مجازی رخ داد ترجیح داد فعلاً به تلویزیون برنگردد و اجرای سری تازه سیم آخر را به زمانی دیگر موکول کرد.

اما روابط عمومی صداوسیما در پی نقد ها و مطالبی که در روز های اخیر درباره حضور برخی چهره های هنری و تلویزیونی در رسانه ملّی ترجیح داد اطلاعیه ای صادر کند. روابط عمومی رسانه ملّی در بخش مهمی از این اطلاعیه بر استفاده منطقی و اصولی از سلبریتی ها و چهره ها تأکید نموده و هرگونه حدس و یا اطلاعات ادعایی غیردقیق درباره اندازه مخاطب برنامه ها را غیرقابل قبول و غیرمعتبر عنوان نموده است.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما علاوه بر اظهارنظر خود درباره حضور سلبریتی ها به این نکته اشاره نموده بود هر زمان رسانه ملی تصمیم به استفاده از چهره ها بگیرد، امکان فرصت و ظرفیت دیده شدن را در اختیار کسانی قرار می دهد که هنجار ها را رعایت نموده باشند. در حساب کاربری اش در پیغام رسان ایرانی ویراستی نیز تأکید کرد: در رسانه ملی مسیر تحولی بازگشت پذیر نیست. یک سال اخیر و تحول مشهود در محتوا و رویکرد برترین علت است. در این دوره تحولی، مدیریت باج بگیر و باج بده به تاریخ می پیوندد! جای نگرانی نیست ان شاالله.

در این میان البته شایعاتی هم درباره تغییرات در رسانه ملّی دست به دست شد؛ از جمله تغییر معاون سیما، معاون سیاسی و رئیس ساترا و انحلال و ادغام این مجموعه با فضای مجازی که با بازتاب هایی همراه شد. با رئیس صداوسیما این چند موضوع را پیگیری کردیم و او شرحاتی داد:

جبلی درباره منظورش از عبارت مدیر باج بده و باج بگیر گفت: برخی از منابع خبری که خوشان را حرفه ای و مسلط می دانند فرق ویراست و توئیتر را نمی دانند؛ گویی به فتح بزرگی رسیدند و می گویند جبلی توئیت زده! اما در خصوص عبارت مدیر باج بده و باج بگیر باید بگویم منظورم آنجا روشن بود. قرار نیست به بهانه جذب مخاطب و جذابیت شدن برنامه هایمان به هیچ چهره هنجارشکنی باج نمی دهیم که بخواهد ارزش های ما را زیر سؤال ببرد.

وی اعلام نمود: از آن طرف به کسی اجازه نمی دهیم با استفاده از همین ظرفیت های متأسفانه غیروفادار به هنجار ها و عناصر و چهره های هنجارشکن از ما باج بگیرد و بخواهد آن ها را بیاورد و روی آنتن نشان بدهد. به بهانه ای که بخواهد برای ما منابع مالی تأمین کند نه ما زیر بار باج دادن می رویم نه زیر بار باج گرفتن؛ البته این در خصوص بحث چهره ها بود. در همه سیاست هایمان، چون رسانه ملی هستیم نباید اجازه بدهیم کسی از ما باج خواهی کند و نه خودمان به کسی باج بدهیم.

او بعلاوه درباره کناره گیری محمدرضا شهبازی هم تأکید کرد: سوء تفاهمی بوده که رفع شد و آقای شهبازی از روز شنبه برنامه شان را روی آنتن خواهند داشت و پاورقی ادامه پیدا می نماید.

رئیس صداوسیما در پاسخ به سؤالی درباره حدس های تغییرات در صداوسیما که با معاون سیما آغاز شد و به رئیس ساترا و معاونت سیاسی هم رسیده، شرح داد: متأسفانه برخی از حدس های بی اساسی در پچ پچه های رسانه ای و فضای مجازی اتفاق می افتد به ویژه همکاران رسانه ای ما مراقب باشند یعنی یک جریان رسانه ای بی اساس راه می افتد یک سازمان را متزلزل می نماید و نگاه ها را نسبت به مدیریت ضعیف می نماید؛ این کار غلطی است.

او تأکید کرد: در حال حاضر هیچ تغییری در دستور کارمان نیست، هر زمان که احتیاج باشد مثل همه دستگاه ها در سِیر فعالیت هایشان احساس می نمایند تغییر و تحولاتی باشد ما هم این کار را خواهیم کرد. قبلاً هم گفتم دامن زدن به این شایعات غیر از اینکه فضای سازمانی داخل مجموعه را متزلزل کند ثمره دیگری ندارد.

منبع: فرارو

به "جبلی: قرار نیست به بهانه جذب مخاطب باج بدهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبلی: قرار نیست به بهانه جذب مخاطب باج بدهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید