تورم و افزایش قیمت ها بخش زیادی از بودجه دانشگاه الزهرا (س) را بلعیده ، تخصیص حدود 43 درصد بودجه تا به امروز

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: با وجود کاهش هزینه های حضور دانشجویان در دانشگاه، اما افزایش قیمت های عجیب بخش زیادی از بودجه را بلعیده و کمبود بودجه ای همچنان پابرجاست.

تورم و افزایش قیمت ها بخش زیادی از بودجه دانشگاه الزهرا (س) را بلعیده ، تخصیص حدود 43 درصد بودجه تا به امروز

مهناز ملانظری، رییس دانشگاه الزهرا (س) در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ جعبه گیگابایتی، در پاسخ به این سوال که چرا در روز های کرونایی که دانشگاه با کاهش رفت وآمد دانشجویان به کلاس، خوابگاه، سلف و ... روبه روست همچنان با مسائل بودجه ای روبرو هستند، گفت: دانشگاه ها در این ایام به چند دلیل با مسائل بودجه ای روبه رو هستند که یکی از آن ها هزینه توسعه فنی زیرساخت های آموزش مجازی است.

ملانظری ادامه داد: شاید از روز شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی ظاهری دانشگاه هزینه های خوابگاه، سلف و ... کاهش پیدا کرد، اما معادل یا شاید هم بیشتر از آن برای بحث توسعه فنی زیرساخت های آموزش مجازی هزینه شد.

رییس دانشگاه الزهرا (س) مطرح نمود: از طرف دیگر سال 99 شاهد افزایش قیمت ها هستیم لذا اگر قرار بود سال گذشته همین تجهیزات و زیرساخت ها را ارتقا دهیم شاید یک سوم حال باید هزینه می کردیم، اما افزایش قیمت های عجیب و وحشتناک بخش زیادی از بودجه دانشگاه را بلعیده است.

وی با اشاره به دلیل دیگری که دانشگاه را با مسائل بودجه ای روبرو ساخته است، بیان نمود: هزینه های ضدعفونی و پاکسازی یا به طور کلی هزینه های بحث بهداشتی دانشگاه نسبت به قبل افزایش پیدا نموده است، چون نگاهی که سال جاری به این موضوع وجود دارد با نگاه سال قبل کاملا تفاوت دارد.

ملانظری به افزایش قیمت دستمزد ها و مبالغ قرارداد ها نیز اشاره نمود و گفت: به طور کلی باید گفت که تورم به شکل واقعی بخش زیادی از بودجه دانشگاه را بلعیده است و لذا نداشتن خوابگاه و سلف و ... بین معنا نیست که دانشگاه ها و به ویژه دانشگاه الزهرا (س) در مصارف بودجه ای صرفه جویی نموده اند.

رییس دانشگاه الزهرا (س) درباره تخصیص بودجه به این دانشگاه ادامه داد: بودجه 5 ماهه اول سال جاری را دریافت کردیم. در حالت عادی وقتی شش ماهه اول سال به خاتمه می رسد، باید حدود 50 درصد بودجه تخصیص داده گردد، اما در حال حاضر نزدیک به 43 درصد بودجه دانشگاه الزهرا (س) تخصیص داده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تورم و افزایش قیمت ها بخش زیادی از بودجه دانشگاه الزهرا (س) را بلعیده ، تخصیص حدود 43 درصد بودجه تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم و افزایش قیمت ها بخش زیادی از بودجه دانشگاه الزهرا (س) را بلعیده ، تخصیص حدود 43 درصد بودجه تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید