تعطیلی دولت در آمریکا منتفی شد

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، ایسنا نوشت: وزیر خزانه داری آمریکا تاکید نمود، توافق میان کاخ سفید و کنگره، بودجه دولت فدرال تا ابتدای ماه دسامبر را تامین خواهد نمود و جزئیات این بودجه باید تا سرانجام هفته نهایی گردد.

تعطیلی دولت در آمریکا منتفی شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، این برنامه به اجتناب از تعطیلی دولت هنگامی که بودجه کنونی تا تاریخ 30 سپتامبر برقرار است، یاری خواهد نمود. به گفته یک منبع دموکرات، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان با تمدید بودجه موافقت نموده اند اما جزئیات این لایحه بودجه هنوز تعیین نشده است.

منوچین به وبلاگ جعبه گیگابایتی در کاخ سفید گفت: ما با یک لایحه تخصیص بودجه تمیز تا ابتدای دسامبر پیش خواهیم رفت. امیدوارم تا آخر هفته لایحه ای را تایید کنیم.

لایحه بودجه دولت موجب خواهد شد تا آژانس های دولتی آمریکا به فعالیت خود ادامه دهند اما از یک اقدام موازی برای تامین یاری اقتصادی دیگر در بحبوحه پاندمی کنونی ویروس کرونا مجزا خواهد بود.

پلوسی هفته گذشته پس از گفت وگوی تلفنی با منوچین درخصوص این تخصیص یاری برای پاندمی کرونا گفت: همچنان اختلافات جدی میان دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دموکرات ها که کنترل مجلس نمایندگان را برعهده دارند، وجود دارد.

منوچین در جریان صحبت با وبلاگ جعبه گیگابایتی گفت: آماده ام تا با پلوسی بنشینیم و درباره این اقدامات مذاکرات بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: من حاضرم بدون پیش شرط هر زمان که مناسب باشد با پلوسی بنشینم و صحبت کنم. اما در حال حاضر پلوسی این کار را انجام نمی دهد مگر ما تعهد و وعده قابل توجه روی میز بگذاریم.

منوچین بار دیگر تاکید نمود که جمهوری خواستار سنا لایحه مبارزه با کووید 19 خود را پیش خواهند برد.

وزیر خزانه داری آمریکا توضیح داد: برنامه کنونی ما این است که بحث ویروس کرونا را جدا از لایحه بودجه دولت نگه داریم. ممکن است یک یا دو موضوع در لایحه ویروس کرونا با لایجه تخصیص بودجه دولت همپوشانی داشته باشند.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "تعطیلی دولت در آمریکا منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی دولت در آمریکا منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید