بهترین جاذبه های گردشگری رم

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، اگر شما هم قصد سفر به رم را دارید می توانید از سفرهای یک روزه لذت ببرید. رم دارای جاذبه های بسیاری است اما مناطق زیبایی در اطراف شهر وجود دارد که بازدید از آن ها می تواند برای هر فردی جالب و جذاب باشد.

بهترین جاذبه های گردشگری رم
همچنین بخوانید: 10 زیباترین موزه ها در رم ایتالیا
  1. اوستیا آنتیکا:

اوستیا بندر رم بود و در دهانه رودخانه تیبر قرار داشت اما امروزه به خاطر رسوب کردن در 3 کیلومتری سطح دریا قرار گرفته است.

این بندر از شهر رم تنها 45 دقیقه با مترو فاصله دارد. این مکان برای خانه های باستانی اش که هنوز به خوبی حفظ شده اند مشهور و شناخته شده است.

شما می توانید این ساختمان ها را از نزدیک کاوش کنید. در این بندر همچنین خانه های ثروتمندان مانند خانه کیوپید و Pysche، با دکوراسیون سنگ مرمر بسیار غنی وجود دارد.

  1. آسیزی:

این مکان با قطار تنها دو ساعت از رم فاصله دارد. این شهر تپه ای دوست داشتنی، شما را به دوران بایتان می برد و می توانید مکان های مذهبی بسیاری را در آن کاوش کنید. جاذبه اصلی این شهر کلیسای سنت فرانسیس، آرامگاه ابدی قدیس ایتالیایی است. بسیاری از سنگ فرش های خیابان به این کلیسای زیبا منتهی می شود که در آن می توانید معماری بیرونی، سقف نفیس داخلی و دیوارهایی که با نقاشی های دیواری خیره کننده تزیین شده اند را تحسین کنید. اطراف کلیسا می توانید خانه های قرون وسطی و فروشگاه های مختلفی را پیدا کنید. سایر مکان های دیدنی شامل Piazza del Comune (مرکز شهر با برج ساعت قدیمی) و کلیسای سانتا ماریا است.

  1. ارویهتو:

زمانی که در منطقه Umbria هستید ممکن است بخواهید از شهر ارویهتو که بر روی سنگ های آتشفشانی بزرگ به نام توف قرار گرفته است بازدید نمایید. کلیسای جامع موجود در آن Duomo نام دارد و به عنوان یکی از زیباترین کلیساها در ایتالیا در نظر گرفته می شود و دارای موزاییک های خیره کننده ای می باشد. کاوش و بازدید تونل های زیرزمینی موجود در شهر بسیار با ارزش است. کلیسای قدیمی این شهر San Giovenale است که ارزش بازدید را دارد.

  1. ویلای هادریان:

ویلای هادریان تنها یک ساعت با رم فاصله دارد و در شهر کوچک تیوولی قرار گرفته است. بیشتر توریست ها دوست دارند به جای اینکه سفر چند روزه به این ناحیه داشته باشند، سفر یک روزه ای به این منطقه داشته باشند. برای افرادی که عاشق تاریخ هستند، ویلای هاردیان در برگیرنده 30 مجمتع باستانی است که در طول قرن دوم توسط امپراطور هاردیان ساخته شده است.

زمانی که در پیاده روها، کاخ ها، موزه ها، کتابخانه ها و حمام ها راه می روید می توانید به خوبی رم باستان را از نزدیک مشاهده کنید.

  1. Villa dEste:

اگر بازدید از باغ های رسمی را دوست دارید این ویلا یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. این ویلا در نزدیکی ویلای هاردیان واقع شده و دارای ویژگی های بسیار زیبایی است. بیشتر بازدید کنندگان دوست دارند از باغ های موجود در این ناحیه دیدن کنند.

چیزی که این باغ های تاریخی را خاص می کند روش رنسانس ترکیب منحصر به فرد کارهای آبی و قابلیت های هنری در یک منظره زیباست. اگر بتوانید از باغ های زیبا دل بکنید، می توانید رستوران ها و بوتیک های موجود را در اطراف خیابان مشاهده نمایید.

  1. کاپری:

یک سفر یک روزه از رم به جزیره زیبای کاپری ممکن است نتواند همه جنبه های آن را به خوبی نشان دهد اما همین سفر کوتاه نیز بسیار با ارزش است. ابتدا باید با قطار از رم به ناپل بروید و سپس از قایق سواری در امتداد خلیج ناپل لذت خواهید برد و از همین منطقه می توانید به پورت اصلی کاپری بروید.

در این منطقه دوست داشتنی قادر خواهید بود مغازه های مختلف و غذاهای متنوعی را کاوش کنید و به تماشای مردمی بپردازید که از آن عبور می کنند. قایق های رنگارنگی نیز به طور مداوم وارد این ناحیه می شوند و آن را ترک می کنند.

کاپری دارای جاذبه های بسیار خوبی است اما یکی از مواردی که نباید آن را از دست بدهید Blue Grotto (غاری است که انعکاس آبی و زمردی آب را به خوبی نشان می دهد) می باشد. شما می توانید با استفاده از یک قایق کوچک به این غار دسترسی داشته باشید.

  1. ساحل Positano & Amalfi:

اگر به دنبال مکانی برای استراحت و آرامش هستید، این ساحل یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. پوسیتانو یک روستای زیبا از خانه های رنگارنگ و آرام است و در کنار ساحل واقع شده است. برای دسترسی به این ناحیه زیبا شما می توانید با قطار از رم به سالرنو بروید و سپس با استفاده از یک قایق به پوسیتانو سفر کنید.

زمانی که در سواحل زیبای فورنیلو هستید از خورشید زیبای مدیترانه ای لذت خواهید برد. همچنین شما می توانید کوه های مجاور را برای دیدن مناظر و آبشارهای زیبا و اشنایی با گونه های گیاهی و حیوانی نادر کاوش نمایید. بازدید از کلیسای سانتا ماریا آسونتا را از دست ندهید که دارای معماری زیبایی است.

  1. پمپی:

هیچ بازدیدی از رم بدون سر زدن به پمپی کامل نخواهد بود. سریع ترین روش برای بازدید از جاذبه های محبوب ایتالیا، استفاده از قطار برای رفتن به ناپل است. بعد از اینکه به ناپل رسیدید می توانید از جهت Circumvesuviana استفاده کنید. با استفاده از راهنمایی های تور یا استفاده از راهنمای صوتی، شما می توانید در خیابان های این شهر قدم بزنید و از خرابه های موجود درس هایی در مورد تاریخ بیاموزید.

آنچه که در این سفر خواهید دید باقی مانده های قدیمی از مغازه های قدیمی، رستوران ها، خانه ها، مراکز فرهنگی، مراکز مذهبی، مراکز سیاسی و حمام هاست. همچنین شما می توانید اجساد افرادی را مشاهده کنید که با فعالیت آتشفشان زیر خاکستر دفن شده اند. موزه باستان شناسی ملی شهر پمپی شامل مجموعه شگفت انگیزی از مصنوعات و آثار هنری است که از سایت شهر پمپی به دست آمده است.

منبع: مجله سفر

به "بهترین جاذبه های گردشگری رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید