افتتاح دو هتل در ماکو

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از افتتاح دو هتل 4 و5 ستاره در ماکو تا عید 1403 اطلاع داد و گفت: یک شرکت هوایی طبق تفاهمنامه قرار است دو هزار میلیارد دلار در ماکو سرمایه گذاری کند.

افتتاح دو هتل در ماکو

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، حسین گروسی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: تفاهمنامه ای را با هلدینگ گردشگری یکی از شرکت های هواپیمایی امضا نموده ایم تا به مبلغ دو هزار میلیارد دلار در حوزه زیرساخت های منطقه آزاد ماکو مانند هتل های کپسولی، هتل، تقویت فرودگاه و حمل و نقل و مجموعه های گردشگری سرمایه گذاری کند تا برای اینکه بتوان گردشگران را به مدت حداقل دو شب در ماکو نگه داشت. ماکو می تواند مقصد گردشگر باشد اما الان محل گذر است.

وی از افتتاح دو هتل 4 و 5 ستاره در ایام عید 1403 به وسیله بخش خصوصی و با سرمایه گذاری داخلی اطلاع داد و گفت: زیرساخت های دیگر مانند شهربازی یا تفریحات سالم نیز آماده سرمایه گذاری است. ما آمادگی داریم تا زمین را به بخش خصوصی واگذار کنیم. بعلاوه می توان از ظرفیت سد و دریاچه ارس استفاده کرد. بستر بازی و ورزش های آبی و پاراگلایدر و اسکی و سوارکاری در ماکو وجود دارد و از سرمایه گذاران دعوت می کنیم که در این حوزه ورود نمایند.

از رسانه ها انتظار داریم که بیشتر به منطقه آزاد ماکو بپردازند در حالی که ماکو از نظر گردشگری بسیار غنی است و ما دو کلیسای ارزشمند قره کلیسا و حضرت مریم داریم که می تواند مقصد گردشگران باشد. هم اکنون تعداد زیادی از گردشگران خارجی از این دو مقصد تماشا می نمایند. اگر زیرساخت ها را ایجاد کنیم تعداد گردشگران خارجی 20 برابر می گردد و ماکو مقصد گردشگران ترکیبی خواهد شد.

وی شرح داد: چرا باید گردشگران داخلی از تهران یا شهرهای دیگر با ده برابر هزینه تا ترکیه بروند درحالی که می توانند یکی دو روزی در ماکو باشند و از جاذبه های آن تماشا نمایند سپس از ماکو به ترکیه بروند. بنابراین ماکو می توان مقصد گردشگری ترکیبی داخلی و خارجی باشد.

گروسی اندازه گردشگران ورودی و خروجی از ترکیه را هم گفت و گفت: حدود یک میلیون و200 هزار نفر از ایران به ترکیه می روند درحالی که شاید تنها ده درصد از این تعداد گردشگر ترک به ماکو می آیند. با این حال در کوشش هستیم تا این تعداد را افزایش دهیم.

منبع: دنیای سفر

به "افتتاح دو هتل در ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دو هتل در ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید