اختصاص تسهیلات ویژه برای ساخت خوابگاه های دانشجویی متاهلی

به گزارش وبلاگ جعبه گیگابایتی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص تسهیلات ویژه برای ساخت خوابگاه متأهلان در بودجه 1400 اطلاع داد.

اختصاص تسهیلات ویژه برای ساخت خوابگاه های دانشجویی متاهلی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ جعبه گیگابایتی، به نقل از خانه ملت، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اقدامات وزارت علوم برای ساخت خوابگاه دانشجویی ویژه متاهلان، گفت: توجه به ساخت خوابگاه های متأهلان یکی از برنامه های وزارت علوم است که در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: در این رابطه از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پیگیری هایی اجرا شده تا به وسیله منابع بانکی، دانشگاه ها بتوانند وام اخذ نمایند.

وزیر علوم اضافه نمود: همچنین مقرر شد با بازگشت لایحه بودجه به مجلس بتوانیم برای این مهم منابعی را در بودجه 1400 تعریف کنیم تا به نتیجه برسد.

غلامی ادامه داد: در قانون برنامه ششم و قانون بودجه امسال نیز پیش بینی شده که دانشگاه ها بتوانند برای ساخت خوابگاه وام دریافت نمایند و در حال حاضر نیز تعدادی از دانشگاه ها با اخذ وام از صندوق رفاه از همین محل اقدام به ساخت خوابگاه های دانشجویی کردند. همچنین از این محل برای ساخت خوابگاه های دانشجویی مجردی نیز اعتبار در نظر گرفته شده است که آمار این خوابگاه ها به کمیسیون آموزش ارائه شد.

وی تأکید کرد: البته مسائل استفاده از وام های ساخت خوابگاه به نمایندگان عضو کمیسیون آموزش شرح داده شد که امیدواریم در بودجه سال آینده این مسائل به حداقل برسد و موضوع خوابگاه های دانشجویی به شکل ویژه تری دیده گردد تا یک جریان مستمر برای ساخت خوابگاه ها در نظر گرفته گردد چراکه این موضوع مورد علاقه دانشگاه ها نیز است.

وزیر علوم درباره لایحه بودجه بازگشتی از جانب دولت به مجلس گفت: دولت در رابطه با تغییرات اجرا شده در حوزه آموزش عالی اقدامات خاصی صورت نداده است.

وزارت علوم در قانون تسهیل ازدواج جوانان مکلف به ساخت و تأمین خوابگاه برای متأهلین و پرداخت یاری هزینه تحصیلی به دانشجویان متأهل شده است که وزیر علوم در این رابطه در کمیسیون آموزش مجلس شرحاتی را ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اختصاص تسهیلات ویژه برای ساخت خوابگاه های دانشجویی متاهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص تسهیلات ویژه برای ساخت خوابگاه های دانشجویی متاهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید